سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس درباره اعتبارات مقابله با گرد و غبار در سال 94 اظهار داشت: اعتبار 60 میلیاردتومانی مقابله با پدیده گرد و غبار مجددا برای این منظور در نظر گرفته شد.

سلامت نیوز:  سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس درباره اعتبارات مقابله با گرد و غبار در سال 94 اظهار داشت: اعتبار 60 میلیاردتومانی مقابله با پدیده گرد و غبار مجددا برای این منظور در نظر گرفته شد. 

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه مقابله با گرد و غبار در کشور دغدغه نمایندگان مجلس و دولت است، اظهار داشت: در ابتدای بررسی بودجه سال 94 ردیف اعتباری برای مقابله و پایش گرد و غبار از سوی دولت پیشنهاد شد که این بودجه در ابتدا نادیده گرفته شد و پس از جلساتی که میان سازمان محیط زیست و نمایندگان مجلس برگزار شد، قرار بر این شد که بودجه تخصیص یافته برای مقابله با ریزگردها بازگردانده شود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: پدیده گرد و غبار یکی از معضلات زیست محیطی کشور به ویژه در استان های جنوبی است، بنابراین تامین اعتبار مورد نیاز برای مقابله با آن بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: البته اعتباری که برای کاهش گرد و غبار در نظر گرفته شده برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار و خشکسالی، حفاظت از تالاب ‌ها و دریاچه ‌های کشور، احیاء و پایش آن است.

به گزارش پانا، متاسفانه در اواخر دی ماه سال 93 پدیده گرد و غبار به مدت دو هفته استان های جنوبی و غربی کشور به ویژه خوزستان را درگیر و مشکلاتی برای مردم این مناطق ایجاد کرد به طوری که در برخی از روزها میزان گرد و غبار تا 66 برابر حد استاندارد نیز افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha