معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان به سیستم پایش و نظارت بر پارازیت ها مجهز می شود.

سازمان حفاظت محیط زیست به سیستم پایش پارازیت مجهز می شود

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان به سیستم پایش و نظارت بر پارازیت ها مجهز می شود.

معصومه ابتکار در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از زمان تعیین تکلیف برای پایش و سنجش پارازیت ها به ابزار مورد نیاز مجهز نشده بود،افزود:یک سری اقدامات در زمینه ارایه گزارش به سازمان انجام شده است و امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری لازم را در این باره داشته باشد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد:از وزیر ارتباطات خواستیم زمانی را برای برگزاری جلسه ای جهت بررسی و پیگیری وضعیت پارازیت ها تعیین کند که امیدواریم هرچه زودتر برگزار شود.

امواج الکترومغناطیسی امواجی هستند که توسط حرکت ذرات باردار الکتریکی تولید می شوند، این امواج از فضای خالی، هوا و دیگر مواد عبور می کنند.

مطالعات و تحقیقات دانشمندان روی تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر سیستم های مختلف زیستی از سال 1935آغاز شد. نتایج بسیاری از این تحقیقات نشان داد، امواج الکترومغناطیسی با تغییر در توزیع یون ها تاثیراتی بر ارگانیسم موجودات زنده از جمله رشد آنها دارد.

همچنین این مطالعات نشان داد: بین میدان های الکترومغناطیسی و از بین رفتن کلونی زنبورها در اروپا و آمریکا و همچنین مهاجرت پرندگان ارتباط وجود دارد.

در پاسخ به نگرانی های عمومی در مورد استفاده از این امواج روی سلامت انسان، در سال 1996 سازمان بهداشت جهانی  WHO تلاش های تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد. در ماه مه 2011، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی، چکیده ای از خطرات بهداشتی میدان های الکترو مغناطیسی را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که شواهد محدودی از خطرات امواج الکترومغناطیسی روی سلامت انسان وجود دارد که از میان آنها می توان به افزایش خطر ابتلا به بیماری های گلیوما و نوروم آکوستیک  تومورهای سرطانی اعصاب و مغز  اشاره کرد.

در نتیجه این سازمان امواج الکترومغناطیسی را در دسته امواج  احتمالا سرطان زا   possibly carcinogenic  طبقه بندی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha