نمک یک ماده غذایی است که بدون آن شاید احساس کنید غذایتان طعم خوبی ندارد اما آیا نمک برای بدن مضر است و باید به طور کل قطع شود؟

دانستنی های شگفت انگیز درباره نمک

سلامت نیوز:نمک یک ماده غذایی است که بدون آن شاید احساس کنید غذایتان طعم خوبی ندارد اما آیا نمک برای بدن مضر است و باید به طور کل قطع شود؟

به گزارش سلامت نیوز با پاسخ به چند سوال ساده میتوانید اطلاعات شگفت آوری در باره نمک و سدیم کسب کنید.

[[quiz_display=salt-quiz]]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدهادی میرنظامی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    3 2
    اطلاعات عمومی خوبی در خصوص نحوه استفاده از نمک و میزان نمک در نوشیدنی ها، غذاهای رستورانی،... میدهد و متذکر میشود که میزان مصرف نمک را بایستی محدود کرد.
  • pouya ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 1
    با سلام. خیلی ممنون از اطلاعات شما... متآسفانه سبک زندگی و آداب رسوم تغذیه در ایران خوب فرهنگ سازی نشده و به همین دلیل هم هست که بیماری هایی که رایج در کشورمان بوده اکثرآ بخاطر مصرف بی رویه مصارف خوراکی مانند عدویه ها و حتی از بعد دیگر نگاه کنیم مصرف غذاهای پرچرب . پر کالری. که باعث مشکلات دیگر می شود. اطلاع رسانی ها باید خیلی بیشتر بشه. به طور مثال می شه گفت مدارس بهترین شروعه. البته به طور جدی.
  • اسماعیل ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 1
    بسیار عالی بود
  • حمید ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    4 0
    سلام و خسته نباشید. من فکر می کردم که سوالات بهتری رو برای این کوئیز بزارید و همچنین نگاه مجموعه شما به عناصر حیاتی مانند نمک خیلی بهتر و دقیق تر از این باشه. این که در مصرف هیچ چیزی حتی آب خوردن هم نباید زیاده روی کرد درست، ولی در تمام دنیا کسانی که چیزی از علم تغذیه در دستشونه خوب می دونن که نمک از عناصر حیاتی برای زندگی انسانها و تمامی موجوداته و بدون اون زندگی ممکن نیست. حالا اگه نمک طعامی که این روزها مردم دنیا استفاده می کنند نمک واقعی نیست و یا اینکه بعضی ها برای فروش نمک دریای خودشون فقط همین نمک دریا رو تائید می کنن و بقیه نمک ها رو رد می کنن دلیل بر مضر بودن نمک نمی تونه باشه.
  • farskids ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    جالب بود مرسی