مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه کمیسیون ماده 11 دوشنبه هفته آینده به تخلف جابه‌جایی نوزادان رسیدگی می‌کند، گفت: سیستم نظارتی دانشگاه با بیمارستان‌هایی که منجر به سوءتفاهم در مردم می‌شوند جدی‌تر برخورد می‌کند.

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه کمیسیون ماده 11 دوشنبه هفته آینده به تخلف جابه‌جایی نوزادان رسیدگی می‌کند، گفت: سیستم نظارتی دانشگاه با بیمارستان‌هایی که منجر به سوءتفاهم در مردم می‌شوند جدی‌تر برخورد می‌کند. 

محمدحسین میردهقان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جابه‌جایی دو نوزاد در بیمارستان خصوصی بهمن، اظهار داشت: برخی تخلفات در بیمارستان‌ها برای مسئولان فنی محرز است که برای احراز این تخلفات کمیسیونی قانونی به نام ماده 11 وجود دارد که به تخلفات مراکز درمانی می‌پردازد.
وی افزود: این پرونده باید طرح موضوع شود و پس از احراز تخلفات کانال‌های بعدی طی شود. بیمارستان یا مسئول فنی باید به تعزیرات و کمیسیون ماده 20 برای عزل معرفی شود و اگر لازم شد و قصورات پزشکی محرز گردید به دادسرای نظام پزشکی فرستاده شود.
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: دوشنبه هفته آینده موضوع در کمیسیون ماده 11 مطرح می‌شود و مردم بدانند که ما لحظه‌ای اغماض نخواهیم کرد. این تخلف بر اثر سهل‌انگاری یکی از نیروهای آن بخش و در واقع به جای پرستار کمک بهیار که مرتبط با این موضوع نبوده، نوزاد را به والدینش تحویل داده است و این در حالی بوده که پتوها یکرنگ بوده است.
وی افزود: ممکن است این موضوع در نوع خود سهل‌انگاری کوچکی باشد اما منجر به سوءتفاهمی بزرگ شده است.
میردهقان ادامه داد: البته بعداً رسیدگی بیمارستان عالی بوده است و برای اینکه ذهنیتی برای والدین نوزاد ایجاد نشود همه آزمایش‌های تخصصی لازم با هزینه بیمارستان انجام شده است که یکی از جواب‌ها آمده و دیگری نیز امروز خواهد بود.
وی اظهار داشت: اگر چه والدین مطمئن بوده‌اند که دستبند جابه‌جا نشده و نوزاد اشتباهی تحویل داده شده است اما به همه خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که این اتفاق در بیمارستان‌ها روتین نیست و بسیار نادر و بر اثر سهل‌انگاری است.
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با تأکید بر سیستم نظارتی وزارت بهداشت، دانشگاه و خود بیمارستان نسبت به تحویل نوزادان، گفت: همه سیستم‌های نظارتی به این موضوع واقف هستند و مردم مطمئن باشند دقت بیمارستان‌ها بیش از این‌ها است هر چند ما و وزارتخانه به این موضوع نظارت می‌کنیم اما مطمئن هستم خود بیمارستان‌ها نیز برای حفظ جایگاه و وجهه خود بین مردم نظارت دقیقی بر این موضوع دارند.
میردهقان اظهار داشت: این موضوع سهل‌انگاری بوده است که انتظار می‌رفت مسئول فنی بیمارستان مداخله جدی‌تری کند مسئولان فنی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید در جذب و به کارگیری نیروهای حرفه‌ای و مرتبط با وظیفه موردنظر دقت کنند و هر فردی وظایف خود را انجام دهد.
وی افزود: به سیستم نظارتی بیمارستان تأکید می‌کنیم که دقت بیشتری به عمل آورند و سیستم نظارتی دانشگاه با چنین بیمارستان‌هایی که منجر به سوءتفاهم در مردم می‌شوند جدی‌تر برخورد می‌کنند.
مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: خانواده‌ها خیالشان از این بابت راحت بوده است هر چند بنده شخصاً با آنها مذاکره نکردم اما خانواده‌های محترم این نوزادان متوجه این اشتباه کوچک شده‌اند هر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاغل دراتاق عمل ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    اين كجاش اشتباه كوچك است.!!!!!شما كه اينو بگيدواي به حال بقيه
  • پیراپزشک اتاق عمل خصوصی ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    فقط ازیک چیز مطمئنم واون اینکه پزشکان بیماران را به شکل کیسه پول میبینند ودیگه هیچی براشون مهم نیست
  • مردم ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    خبر رسیدگی به این موضوع رو منتشر کردن تا بگن ما پیگیریم. البته این هم به علت رو شدن قضیه بوده که همه ی مردم فهمیدن. دو هفته بعد هم هیچ کسی پاسخ گو نخواهد بود....