عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در افزایش تعرفه‌ ها بین جامعه پزشکی توازنی وجود ندارد، گفت: بازنگری کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات در حال انجام است و نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

سلامت نیوز:  عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در افزایش تعرفه‌ ها بین جامعه پزشکی توازنی وجود ندارد، گفت: بازنگری کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات در حال انجام است و نتیجه آن به زودی اعلام می شود. 

محمد حسین قربانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش نیافتن تعرفه‌ ها برای قشری از جامعه پزشکی و پرستاری، افزود: تعرفه ‌ها برای پیراپزشکان، پرستاران و برخی پزشکان افزایش چندانی نداشته که این موجب نارضایتی بخشی از جامعه سلامت و عدم توازن بین پزشکان و سایر بخش های حوزه درمان شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی در سال 94 گفت: وزارت بهداشت باید تمهیداتی را برای تعیین تکلیف افزایش تعرفه‌ ها در حوزه سلامت مدنظر قرار دهد، و در واقع بر اساس کتاب تعرفه ‌گذاری نسبی خدمات تنها بخشی از پزشکان افزایش درآمد داشتند و مابقی از این افزایش بی ‌بهره بودند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه تعرفه ها با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، گفت: ما معتقدیم که تعرفه ‌های پیراپزشکی، پرستاری و پزشکان باید به صورت متوازن و براساس سختی کار افزایش یابد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به کتاب تعرفه گذاری نسبی گفت: این کتاب در پاییز سال گذشته به صورت پایلوت اجرا شد و با انتقاداتی هم مواجه شد اما پس از آن قرار شد که بخش هایی از کتاب مورد بازنگری قرار بگیرد و نقاط ضعف آن برطرف شود، سپس ابلاغ شود.

قربانی اضافه کرد: اجرای آزمایشی کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات رو به پایان است و امیدواریم اشکالات کتاب هر چه سریعتر برطرف شود و ما در بحث تعرفه ها شاهد ساماندهی این حوزه میان پزشکان و سایر اقشار پزشکی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    سلامت نیوز: بازنگری کتاب تعرفه‌گذاری در مرحله نهایی در خبر فوق دقت کنید باز هم به نام ما پرستاران و پیراپزشکان میخواهند منابع تخصیص دهند ولی در انتها به کام خودشان پزشکان خواهد شد....