یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 144826

یک فوق تخصص روماتولوژی، عنوان کرد: 40 درصد افراد از عارضه دیسک کمر خود بی‌خبر هستند و این در حالی است که در 95 درصد موارد این بیماری با استراحت کردن بهبود می‌یابد.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص روماتولوژی، عنوان کرد: 40 درصد افراد از عارضه دیسک کمر خود بی‌خبر هستند و این در حالی است که در 95 درصد موارد این بیماری با استراحت کردن بهبود می‌یابد. 

دکتر علیرضا رجایی در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه 40 درصد افراد از عارضه دیسک کمر خود بی‌خبرند، گفت: بیرون زدگی دیسک کمر علائمی مانند گرفتگی و کشیدگی عضلات کمر در فرد ایجاد می‌کند به گونه‌ای که معمولا فرد با استراحت کردن به مدت 1 الی 2 روز بهبود می‌یابد بنابراین این تصور در افراد ایجاد می‌شود که دچار گرفتگی و اسپاسم عضلات شده‌اند و دیگر برای پیگیری عارضه خود به پزشک مراجعه نمی‌کنند که این امر موجب تشدید عارضه دیسک کمر در آنها می‌شود.
این فوق تخصص روماتولوژی، افزود: 95 درصد افرادی که به بیرون زدگی دیسک کمر مبتلا می‌شوند نیاز به درمان خاصی ندارند و تنها 5 درصد این بیماران نیاز به انجام اقدامات درمانی که از این میزان تنها 1 درصد نیاز به جراحی پیدا می‌کنند.
وی با تاکید براینکه بیرون زدگی دیسک کمر باید در مراحل اولیه شناسایی و مورد درمان قرار بگیرد، عنوان کرد: بر این اساس به افراد توصیه می‌شود در صورتی که کمر دردشان بیش از 2 هفته به طول انجامید و یا درد به پاها انتشار پیدا کرد سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنند.
به گفته رجایی؛ افراد بالای 50 سال و زیر 20 سال باید به کمردردهای خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.
این فوق تخصص روماتولوژی در پایان خاطرنشان کرد: بیرون زدگی دیسک‌های کمر پس از گرفتگی عضلات دومین علت شایع مراجعه افراد به دلیل کمر درد است که به برای درمان به این افراد توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌های سنگین اجتناب کنند و در حین انجام فعالیت برای مدت کوتاهی استراحت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha