بیماری ناشناخته‌ای در روزهای گذشته 23 نیجریه‌ای را مبتلا کرده و تاکنون جان 18 نفر را گرفته است.

سلامت نیوز: بیماری ناشناخته‌ای در روزهای گذشته 23 نیجریه‌ای را مبتلا کرده و تاکنون جان 18 نفر را گرفته است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دولت نیجریه روز شنبه اعلام کرد که دست‌کم هجده نفر در شهری در جنوب شرقی نیجریه به علت ابتلا به بیماری ناشناخته‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

دایو آدیناجو، کمیسر بهداشت استان اوندو در جنوب شرقی نیجریه به خبرگزاری فرانسه گفته است: «23 نفر مبتلا شده‌اند و مرگ 18 تن از آنها ثبت شده است.» پیش از او سخنگوی دولت نیجریه، کایود آکیناماده در گفت‌و‌گویی تلفنی با خبرگزاری فرانسه از مرگ 17 نفر در هفته گذشته در شهر اودیرله به علت ابتلا به یک بیماری «مرموز» خبر داده بود.
وی گفته بود که علایم این بیماری سردرد، کاهش وزن، تاری دید و بیهوشی است و مبتلایان در مدت یک شبانه‌روز جان خود را از دست می‌دهند. به گفته آکیناماده، نتایج آزمایشگاهی وجود ویروس ابولا یا هرگونه ویروس دیگر را رد کرده است.

در این میان، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد ابتلای 14 نفر به دست آن سازمان رسیده است که 12 نفر جان خود را از دست داده‌اند. به گفته سخنگوی این سازمان، مدارد ابتلا در تاریخ 13 تا 15 آوریل (24 تا 26 فروردین) ثبت شده است.

تحقیق در مورد این بیماری «مرموز» و آزمایش روی نمونه‌های خون و ادرار و مایع نخاعی افرادی که به علت ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند، در بیمارستان آموزشی دانشگاه لاگوس، پایتخت نیجریه، در جریان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha