یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 144839

رئیس انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: در ماه هزار و 500 واحد نیاز خونی داریم که باید از استان‌های دیگر وارد شود.

سلامت نیوزرئیس انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: در ماه هزار و 500 واحد نیاز خونی داریم که باید از استان‌های دیگر وارد شود.

سهیلا خسروی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از ابتدای سال تا کنون 5 هزار و 994 واحد خون و فرآورده‌های خونی مصرف کرده‌ایم و 735 واحد خون از استانهای دیگر مثل اراک، بیرجند، کرمان و تهران وارد شده است که پیش بینی می شود تا پایان ماه به هزار و 500 واحد برسد.
وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 189 مراجعه کننده داشته‌ایم که 3 هزار و 637 نفر آنها خون اهدا کرده‌اند.
وی ادامه داد: بیشترین نیاز خونی استان مربوط به گروه خونی O می باشد و بیشترین میزان مصرف خون مربوط به جنوب استان است و این در حالی است که میزان اهدای خون در جنوب استان بسیار پایین می باشد.
وی افزود: بیشترین خون اهدایی استان برای بیماران تالاسمی و تصادفات و اعمال جراحی مصرف می‌شود.
رئیس انتقال خون سیستان و بلوچستان همچنین از آغاز به کار اتوبوس سیار اهدای خون استان در دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد.
خسروی افزود: این طرح با هدف ترویج اهدای خون بین جوانان انجام شده است.
رئیس انتقال خون سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: اتوبوس سیار اهدای خون از دانشگاه سیستان وبلوچستان کار خود راشروع کرده است و بعد از آن به دانشگاه‌های دیگر ورود خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز به کار این اتوبوس تاکنون روزانه بین 20 تا 22 واحد خون اهدا شده است.
خسروی بیان کرد: از سال 72 تمامی افراد جامعه واکسیناسیون هپاتیت B را انجام داده‌اند که نسبت به بقیه افراد از سلامت بیشتری برخوردارند.
وی اذعان کرد: مبتلایان هپاتیت در کشور ما بین 1تا3 درصد هستند که استان سیستان و بلوچستان به دلیل میزان آلودگی مبتلایان هپاتیت B در آن بیشتر از استان‌های دیگر است.
خسروی در پاسخ به اینکه بیشتر اهداءکنندگان را کدام جنسیت تشکیل می دهند گفت: به دلیل نامناسب بودن مکان دانشگاه و کمبود جا در اتوبوس بیشتر اهدا کنندگان آقایان هستند.
رئیس انتقال خون استان در پایان گفت: دوره خون دهی برای آقایان 3 ماه و برای خانم‌ها 4 ماهه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha