عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به خطر پسماندهای پزشکی برای سلامت انسان و محیط زیست گفت: باید اولویت اول سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، ساماندهی پسماندهای عفونی پزشکی باشد که پس از فرآیند سوزاندن به پسماند بی خطر تبدیل شوند.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به خطر پسماندهای پزشکی برای سلامت انسان و محیط زیست گفت: باید اولویت اول سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، ساماندهی پسماندهای عفونی پزشکی باشد که پس از فرآیند سوزاندن به پسماند بی خطر تبدیل شوند.

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خانه ملت، پسماندها و زباله‌های بیمارستانی را جزو خطرناک‌ترین پسماند‌ها عنوان و تصریح کرد: لازم است در خصوص جمع‌آوری و دفع زباله‌های عفونی، تدابیر ویژه ای اندیشیده و اتخاذ شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم شورای اسلامی، با ابراز تاسف از تخلیه پسماندهای بیمارستانی تهران در اطراف پایتخت، بیان کرد: برای سلامت محیط زیست، ضروری است زباله‌های بیمارستانی بر اساس قوانین ابلاغ شده پس از بی خطرسازی در مراکز  مشخص و مجاز تخلیه و دفع شوند، در غیراین صورت باید با متخلفان طبق قانون برخورد شود.

وی، با تاکید بر ضرورت خرید تجهیزات پیشرفته برای بی‌خطر کردن پسماندهای بیمارستانی، گفت: خرید تجهیزات پیشرفته، برای بی‌خطرکردن زباله‌های عفونی بیمارستانی حیاتی و  ضروری است لذا امیدواریم از طرف دولت و وزارت بهداشت در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.


تولید روزانه 90 تن پسماند بیمارستانی در تهران

سعیدی با اشاره به تولید روزانه 90 تن پسماند بیمارستانی در تهران، گفت: طبق شنیده‌ها روزانه ۹۰ تن پسماند بیمارستانی در پایتخت تولید می‌شود که بخش زیادی از این پسماندها برای سلامت انسان و محیط زیست بسیار خطرناک هستند لذا وزارت بهداشت باید درخصوص ساماندهی درست این زباله ها اقدامات لازم را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: با توجه به هزینه بالای جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی برای سازمان شهرداری، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست باید با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند و بخشی از هزینه‌های جمع آوری زباله‌های بیمارستانی را بر عهده گیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، گفت: اگر در خصوص پسماندهای خطرناک وزارت بهداشت ورود پیدا نکند آلودگی های زیادی را برای افراد و محیط زیست به همراه خواهند داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس،  با تاکید بر ساماندهی و  مدیریت پسماندهای بیمارستانی، تصریح کرد: وزارت بهداشت و سازمان شهرداری باید بر مبنای وظایف و قانون به معضل پسماندهای بیمارستانی هر چه سریعتر رسیدگی کنند و مدیریت این زباله ها باید جزو وظایف اول اجرایی آنها قرار گیرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha