دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت از برنامه‌های ملی در جهت نظام تشخیص و درمان بیماری‌های اصلی، مانند سکته‌های قلبی و مغزی در سال جاری خبر داد.

سلامت نیوزدبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت از برنامه‌های ملی در جهت نظام تشخیص و درمان بیماری‌های اصلی، مانند سکته‌های قلبی و مغزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر محمد آقاجانی گفت: در گذشته سلامت در زمره مقوله‌های دارای اولویت محسوب نمی‌شد، اما در دولت جدید با وجود مشکلات جدی دولت در امر بودجه، حوزه سلامت جزء مقوله‌های بسیار مهم کشور قرار گرفته و همگان شاهد اثرات آن در جامعه هستند.
وی طرح تحول نظام سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: چنانچه برای اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر این طرح اهمیت قایل نشویم، مشکل بوجود می‌آید.
وی سال 93 را سالی تاریخ‌ساز و پرفراز و نشیب و پرهیجان و دشواری برای وزارت بهداشت دانست و گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که دستاوردهای خوبی در این سال داشته‌ایم.
بنابر اعلام وب‌دا، معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص مشکلات فعلی مقوله درمان نیز گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور چه تخت‌های درمانی و چه پژوهشی بسیار محدود است، در حال حاضر به ازای هر هزار نفر 5.1 تخت بیمارستانی وجود دارد و به لحاظ فضای فیزیکی هم با مشکلاتی مواجه هستیم.
آقاجانی با اشاره به تداوم برنامه‌های سلامت محور دولت در سال جاری، گفت: برنامه‌های جدیدی در کنار این برنامه‌ها خواهیم داشت که از آن جمله توسعه بیمارستان‌های دولتی در همه ابعاد است. دنبال توسعه ICU هستیم و بیش از 100 بخش اورژانس در کشور در حال تکمیل شدن است. بیش از 360 بلوک زایمان در دست اجراست و 250 پلی کلینیک و 6600 مطب درحال راه‌اندازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha