یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 144846

آرایش اصلاً بد نیست. اما آرایش کردن حد و اندازه‌ای دارد. گاهی لازم است کمتر آرایش کنید. آرایش کمتر وقت کمتری نیز از شما می‌گیرد و چندین فایده دیگر نیز برایتان دارد.

سلامت نیوز:آرایش اصلاً بد نیست.  اما آرایش کردن حد و اندازه‌ای دارد. گاهی لازم است کمتر آرایش کنید. آرایش کمتر وقت کمتری نیز از شما می‌گیرد و  چندین فایده دیگر نیز برایتان دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، مهمترین فایده دست برداشتن از عادت روزانه آرایش صورت این است که شما را از نگرانی و قضاوت درباره ظاهر خودتان نجات می‌دهد. مجبور نیستید دائم به این مسأله فکر کنید که  چه شکلی هستید. کمتر دنبال بهانه برای کنترل وضعیت ظاهرتان می‌گردید. دغدغه‌های ذهنی‌تان را تغییر می‌دهد و مانع از آن می‌شود که عادت آرایش کردن به یک رفتار وسواسی تبدیل شود.


 کمتر آرایش کردن در فصل گرما باعث می‌شود صورتتان شادابتر باشد. شما نگران خراب شدن آرایش در روزهای آفتابی نیستید و اجازه می‌دهید در هوای بهاری یا تابستانی صورتتان در معرض هوای تازه قرار بگیرد.

 هرچقدر کمتر آرایش کنید پول کمتری نیز خرج می‌کنید. بویژه زمانی که تهیه یک وسیله آرایشی باکیفیت نیاز به پول زیادی دارد. با آرایش کمتر دغدغه هزینه لوازم آرایشی را نخواهید داشت.
 اگر آرایش می‌کنید تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرید باید به این نکته نیز توجه کنید که  آرایش‌های غلیظ جذابیت شما را به مرور زمان کم می‌کند. چهره شما با آرایش عادی می‌شود و دیگر خودتان با چهره طبیعی‌تان چندان شناخته شده نخواهد بود.
 حتی بهترین مواد آرایشی پوست و مو آسیب رسان است.  مواد شیمیایی  موجود در محصولات آرایشی مضر و خطرناک هستند و به مرور زمان تأثیر خود را روی پوست نمایان می‌کنند. ممکن است زمانی فرا برسد که به خاطر این آسیب‌ها مجبور باشید همیشه در لایه‌ای از این مواد خود را بپوشانید.
 به این فکر کنید که کمتر آرایش کردن چقدر در زمان صرفه‌جویی می‌کند. صبح‌ها می‌توانید به جای صرف کردن وقت زیاد برای آرایش کردن به کار دیگری که احتمالاً مفیدتر هم هست بپردازید.


 پاک کردن آرایش زیاد نیاز به زمان و وقت و انرژی دارد. همین مسأله باعث می‌شود به خاطر خستگی شب‌ها بدون پاک کردن آرایش بخوابید. وقتی کمتر آرایش کنید نیازی به آداب پاک کردن و شست‌و‌شوی صورت با لوازم بهداشتی را هم نخواهید داشت.
 شاید آرایش کردن به شما احساس اعتماد به نفس بدهد اما در عین حال می‌تواند نشان‌دهنده کمبود اعتماد به نفس نیز باشد. اگر نمی‌توانید بدون آرایش در مکان عمومی ظاهر شوید چون از قضاوت دیگران می‌ترسید این مسأله یک مشکل ذهنی است. خودتان را با هر آنچه که هستید تحسین کنید تا اعتماد به نفس داشته باشید. دیگران همان چیزی را می‌بینند که شما درباره خودتان فکر می‌کنید.
 اگر برای توجه دیگران آرایش می‌کنید بد نیست این نکته را بدانید که اغلب مردم به آرایش شما چندان توجهی نمی‌کنند. بدون شک ظاهر شما مهم است اما ظاهر بسیار تحت تأثیر رفتار و طرز تفکر شماست.


 آرایش غلیظ   بیشتر از اینکه جلوه زیبایی باشد یک نوع پوشش و نقاب است. آرایش طبیعی شما را با همه آنچه که هستید به دیگران نشان می‌دهد. عادت آرایش غلیظ را کنار بگذارید. امروزه این نوع آرایش برای هر محیط و مکانی عادی نیست و حتی می‌تواند نوعی بی‌سلیقگی باشد. سعی‌تان را بکنید که این عادت را با عادت یک آرایش طبیعی جایگزین کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha