یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 144847

می‌خواهید ازدواج شاد و موفقی داشته باشید؟ به نظرتان چه عاملی می‌تواند در خوشبختی شما و شادی‌تان در زندگی مشترک نقش داشته باشد؟ آیا تا به حال به نقش مهم پول و خرج و مخارج زندگی مشترک و تاثیر آن بر شادی زوج‌ها فکر کرده‌اید؟

سلامت نیوز: می‌خواهید ازدواج شاد و موفقی داشته باشید؟ به نظرتان چه عاملی می‌تواند در خوشبختی شما و شادی‌تان در زندگی مشترک نقش داشته باشد؟ آیا تا به حال به نقش مهم پول و خرج و مخارج زندگی مشترک و تاثیر آن بر شادی زوج‌ها فکر کرده‌اید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، نه، اشتباه نکنید، منظورمان این نیست که محققان کشف کرده‌اند که برای شاد بودن باید پول زیادی خرج کنید، اتفاقا برعکس.

این‌بار محققان دانشگاهی به شما پیشنهاد می‌کنند با برگزاری یک مراسم ازدواج کم‌خرج و کم‌هزینه شادی را به خودتان هدیه دهید. این بررسی را 2 اقتصاددان در دانشگاه اموری انجام داده‌اند و نتایج حاکی از آن است که هرچقدر پول کمتری برای خرید مراسم ازدواج به‌ویژه حلقه خرج کرده باشید، احتمال اینکه در آینده از همسرتان جدا شوید کمتر است! البته در این پژوهش، به دلایل این پدیده پرداخته نشده، اما پروفسور هوگو میالون که در نگارش این پژوهش همکاری داشته است، در توضیح دلیل شادی زوج‌هایی که ازدواج کم‌هزینه داشته‌اند ، می‌گوید: «احتمالا می‌توان این پدیده را ناشی از خلقیات و خصوصیات اخلاقی زوج‌هایی دانست که چنین ازدواجی را انتخاب می‌کنند و اینکه چطور مکملی برای همدیگر هستند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha