یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 144853

تهران از ابتدای امسال تا پایان روز بیست و هشتم فروردین تنها یک روز ناسالم برای گروه های حساس داشته و هوا در 18 روز سالم و در 9 روز پاک بوده است.

سلامت نیوز: تهران از ابتدای امسال تا پایان روز بیست و هشتم فروردین تنها یک روز ناسالم برای گروه های حساس داشته و هوا در 18 روز سالم و در 9 روز پاک بوده است.

به گزارش سلامت نیوز؛ شرکت کنترل کیفیت هوا، با انتشار گزارشی جزئیات کیفیت هوای تهران در هفته گذشته را اعلام کرد.

مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا در این باره گفت: در این گزارش روند تغییرات ساعتی غلظت آلاینده­های ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 میکرون در ایستگاه­های سنجش آلودگی هوا از تاریخ 22 تا 28 (ساعت 12 ظهر) فروردین ماه سال جاری همراه با پارامترهای هواشناسی (سرعت باد و رطوبت نسبی) بررسی شده است.

او گفت: همانگونه که اطلاعات نمودارهای تخصصی گزارش نشان می‌دهد، افزایش سرعت باد و وقوع شرایط ناپایدار جوی تأثیر به سزایی بر کاهش غلظت ذرات داشته و این اثرگذاری در روزهای سه شنبه و چهارشنبه که وزش شدید باد وجود داشته است در هوای تهران کاملا مشهود است.

به گفته نادری، باوجود افزایش سرعت باد در روز 5 شنبه اما به علت وزش باد جنوبی و جنوب شرقی در سطح شهر تهران به نظر می رسد غباری از ذرات از کانون های خارجی به شهر تهران وارد شده است که خود باعث افزایش غلظتی آلاینده ذرات و افزایش شاخص روزانه کیفیت هوا (AQI) در روزهای پایانی هفته گذشته شده است.

نادری گفت: تا 28 فروردین امسال تعداد روزهای پاک 9 روز و تعداد روزهای سالم 18روز بوده و تنها یک روز ( 28 فروردین) شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

آلودگی هوا در سال 94

برای دیدن نمودار در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید.

اطلاعات غلظت آلاینده­ ها بر اساس داده ایستگاه­های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات سرعت باد ( ایستگاه ژئوفیزیک) از سایت هواشناسی کشور و داده رطوبت نسبی از وب سایت دانشگاه وایومینگ به نشانی http://weather.uwyo.edu تهیه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha