یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 144858

یک متخصص پوست و مو گفت: عواملی مثل وراثت، کمبود آهن،کم‌کاری یا پرکاری تیروئید یا در برخی مواقع مصرف داروهای نیروزا از دلایل ریزش موی سر است.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: عواملی مثل وراثت، کمبود آهن،کم‌کاری یا پرکاری تیروئید یا در برخی مواقع مصرف داروهای نیروزا از دلایل ریزش موی سر است.

رضا محمدی در گفت‌وگو با فارس در مورد ریزش مو گفت: بیش از نیمی از بیمارانی که برای درمان به متخصصان پوست و مو مراجعه می‌کنند به دلیل ریزش مو است.
وی افزود: در طول روز به طور متوسط 70 تا 120 مو ریزش دارد که این میزان طبیعی است و آنچه اهمیت دارد تغییر الگوی ریزش مو بوده که در آن صورت باید ریزش مو جدی گرفته شود.
این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه ریزش مو تحت تاثیر عوامل ارثی است ادامه داد: ریزش به دلیل عوامل ژنتیکی معمولا در سنین 18 تا 30 سالگی رخ می دهد.
محمدی افزود: ریزش مو بر اثر عوامل ارثی در ناحیه جلوی سر و کف سر بیشتر دیده می شود. البته دلایل هورمونی نیز تاثیرگذار است به طوری که زنان گاهی در سن یائسگی دچار ریزش مو می‌شوند.وی تصریح کرد: در هر صورت پزشک معالج با مشاهده ریزش مو در فرد، باید به فاکتورهای عامل وراثت، هورمون، کمبود آهن، بیماری‌های زمینه‌ای، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید یا در برخی مواقع مصرف داروهای نیروزا دقت کند.
این متخصص پوست و مو گفت: گاهی نیز عوامل روحی مثل استرس یا خستگی باعث ریزش مو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha