معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای از وزیر کشور درخواست کرد تا دستورات لازم برای توقف فوری اقدامات غیرمعمول و خارج از دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت سگ های رها شده و نیز برخورد قانونی با خاطیان سگ کشی در شیراز را صادر کند.

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای از وزیر کشور درخواست کرد تا دستورات لازم برای توقف فوری اقدامات غیرمعمول و خارج از دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت سگ های رها شده و نیز برخورد قانونی با خاطیان سگ کشی در شیراز را صادر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در این نامه خطاب به رحمانی فضلی همچنین خواستار اصلاح، به روز رسانی و اجرای کامل دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت سگ های رها شده که مسوولیت آن را دبیرخانه ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در حوزه معاونت امور عمرانی آن وزارتخانه برعهده دارد، شد.

در این نامه با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد استفاده از سم و اسید برای معدوم کردن تعدادی سگ در استان فارس و جریحه دار شدن افکار و احساسات عمومی، بر آمادگی سازمان حفاظت محیط زیست برای هرگونه همکاری در زمینه تدوین قانون، شیوه نامه و یا دستورالعمل لازم در زمینه رعایت حقوق حیوانات تاکید شده است.

اخیرا فیلمی کوتاه در شبکه های مجازی منتشر شده که در آن چهار نفر در حال تزریق ماده ای (که نوع آن مشخص نیست) به یک قلاده سگ برای کشتن این حیوان هستند که انتشار این فیلم در شبکه های مختلف اعتراض دوستداران حیات وحش را برانگیخته است.

روز گذشته ( 30 فروردین ) بیش از 500 نفر از معترضان به این حرکت غیرانسانی در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست تجمع کردند و خواستار متوقف کردن کشتار سگ شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha