دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 144945

آنتی اکسیدان موجود در آن، خطر بروز سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد و از سلولها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

سلامت نیوز:آنتی اکسیدان موجود در آن، خطر بروز سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد و از سلولها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، آواکادو با داشتن بیش از 20نوع ویتامین و ماده کانی، یکی از سالم ترین مواد غذایی به حساب می آید. آواکادو سرشار از پتاسیم، ویتامین های D،A و E به حساب می آید. علاوه بر آن، چربی های غیراشباع شده در آن با تراکم بسیار وجود دارد و از چربی های مفید به حساب می آید. روغن آواکادو از نقطه دود بالا برخوردار است و برای پخت و پز مناسب است.

از سیستم قلبی عروقی محافظت می کند. سرشار از اسید اولئیک است که می تواند مانع از جذب کلسترول غذایی و تری گلیسیرید شود. این روغن میزان چربی مضر را کاهش و میزان چربی مفید را از افزایش می دهد.

آنتی اکسیدان موجود در آن، خطر بروز سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد و از سلولها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

اسیدهای لینولنیک آلفا و اسیدهای چرب امگا3 در آن از رشد سلول های سرطان کولون و تومورهای سینه جلوگیری می کند. ویتامین موجود در این روغن عامل ضدسرطان است.

با کاهش التهاب در لثه مانع از بروز بیماری لثه و خرابی دندان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهره ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    با تشکر از اطلاعات مفیدتون می خواستم بپرسم آیا آواکادو در ایران هم کشت می شه ؟