دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 144946

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع عفونت بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه نوزادان در یکی از بیمارستان های شهر تهران گفت: کمیسیون بهداشت مجلس این موضوع را پیگیری می کند.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع عفونت بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه نوزادان در یکی از بیمارستان های شهر تهران گفت: کمیسیون بهداشت مجلس این موضوع را پیگیری می کند.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: مساله به وجود آمده در بخش مراقبت های ویژه نوزادان در یکی از بیمارستان های تهران که بر اثر عفونت بیمارستانی تعدادی از نوزادان فوت شده اند، حتما در مجلس بررسی خواهد شد و اگر صحت این مساله اثبات شود، با خاطیان این اقدام برخورد می شود.


این نماینده مجلس با اشاره به افزایش عفونت بیمارستانی در کشور افزود: بی احتیاطی در رعایت بهداشت محیط بیمارستانی به ویژه در بیمارستان هایی که فرسوده و قدیمی هستند، باعث می شود که عفونت های بیمارستانی گسترش پیدا کند.


وی درخصوص آمار عفونت های بیمارستانی نیز گفت: آمار دقیقی برای شیوع عفونت های بیمارستانی در کشور در دست نیست اما حدود 15 تا 20 درصد بستری ها منجر به عفونت بیمارستانی می شود.


قربانی با بیان اینکه برای جلوگیری از مرگ نوزادان بستری در بخش مراقبت های ویژه، باید سطح نظارت ها بسیار افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جسم نوزادان مستعد عفونت های بیمارستانی است بنابراین باید سطح نظارت های بهداشتی در بخش مراقبت های ویژه نوزادان از سایر بخش ها قوی تر باشد در عین حال کمیته کنترل عفونت بیمارستانی در همه مراکز درمانی وجود دارد که باید فعالیت بیشتری در بحث نظارت بر عملکردها داشته باشد.


در روزهای گذشته خبری مبنی بر فوت نوزادان در بخش NICU بیمارستان ولی عصر مجتمع بیمارستانی امام خمینی منتشر شد که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرده است: علل عمده مرگ این نوزادان به ترتیب عبارت است از: نارس بودن نوزاد، عفونت و ناهنجاری‌های مادرزادی. بررسی نوزادان مذكور نیز نشان دهنده پایین بودن قابل توجه وزن زمان تولد یا بیماری های جدی زمینه ای مانند پنومونی، نارسی، IUGR ، هیدروسفالی، تشنج و آسپیراسیون مكونیوم در تمامی آنان است. این امر نشان می دهد كه فوت نوزادان مذكور، الزاما به علت عفونت نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    تا زمانی که بیمارستان ها توسط افرادی که تحصیلاتی در زمینه مدیریت بیمارستانی ندارند اداره شود ، اوضاع به همین نحو و شاید بدتر از این خواهد بود.