سلامت نیوز:سیزدهمین کنگره عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ملل متحد یکشنبه در دوحه قطر با سخنرانی مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم ومواد مخدر ملل متحد به کار خود پایان داد. 

به گزارش سلامت نیوز یوری فدوتوف گفت این رویداد معیارهای مهمی برای آینده ترسیم کرد و اینک وظیفه اصلی تبدیل اعلامیه سیزدهمین کنگره به عمل است. ایشان اظهار داشت کنگره راهبرد منسجمی برای جامعه بین الملل به منظور به رسمیت شناختن پیوند ملموس بین حکومت قانون و توسعه پایدارارائه داد. وی گفت ما باید بر اساس این پیوند ها دستور کار توسعه پایداررا برای 15 سال آینده تدوین نماییم. 

فدوتوف گفت کنگره عدالت کیفری و پیشگیری از جرم ملل متحد برای نخستین بار میزبان دبیرکل سازمان ملل متحد، رییس مجمع عمومی و رییس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد بود. وی افزود کنگره همچنین برای اولین بارطی شصت سال تاریخ خود  توانست دستور کاررا زودتر تصویب کند،  مجمع جوانان پویا برگزار نماید  و اعلامیه را در نخستین روز برگزاری به تصویب رساند. 

شایان ذکر است اعلامیه دوحه بر تعهد و اراده سیاسی دولت های عضو بر اجرای راهبرد های عدالت کیفری و پیشگیری از جرم فراگیر تاکید دارد. این سیاست ها در راستای ترویج و ارتقای حکومت قانون در سطح ملی و بین المللی اجرا می شود. 

بیش از 4 هزار نفر از 149 کشور جهان در این همایش هشت روزه شرکت کردند. نزدیک به 200 جلسه نیزبا موضوعات گوناگون درمورد حکومت قانون، مبارزه با قاچاق مهاجران،  جرم مرتبط با حیات وحش، خشونت علیه زنان و کودکان برگزار گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha