دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 144956

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ضرب‌الاجل وزارت بهداشت برای رتبه‌بندی نانوایی‌ها خبر داد و گفت: « این اقدام از ابتدای سال در حال انجام است و به‌زودی هم نتایج آن اعلام می‌شود.»

سلامت نیوز: معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ضرب‌الاجل وزارت بهداشت برای رتبه‌بندی نانوایی‌ها خبر داد و گفت: « این اقدام از ابتدای سال در حال انجام است و به‌زودی هم نتایج آن اعلام می‌شود.»

به گزارش سلامت نیوز بهخ نقل از روزنامه شهروند،مهندس محسن فرهادی در آستانه هفته سلامت درباره برنامه‌های مرکز سلامت محیط و کار برای نظارت بر مراکز توزیع و طبخ با توجه به شعار هفته سلامت با عنوان «ایمنی غذا؛ از مزرعه تا سفره»، گفت: «تقریبا دو محور اصلی در این مورد را از ابتدای ‌سال آغاز کردیم و عملیاتی شده است. یکی از محورها گسترش سامانه رسیدگی به شکایات مردمی یعنی سامانه ١٤٩٠ است، این کار از ابتدای‌ سال صورت گرفته و عملا ارتباط ما را با مردم به‌طور مستقیم برقرار می‌کند. به این معنی که مردم از این طریق می‌توانند انتقادات، پیشنهادات، گزارش‌ها و شکایات خود را از واحدهای صنفی ارایه کنند.»


فرهادی با بیان این‌که این سیستم در سطح تمامی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برقرار است، افزود: «کارشناسان ما شکایت‌ها را به‌طور مستقیم در اختیار بازرسان قرار می‌دهند. از ابتدای امسال تا کنون تعداد گزارش‌های دریافتی از طریق این سامانه سه برابر نسبت به وضع عادی افزایش یافته به این معنی که ٢‌هزار مورد شکایت بهداشتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.»


او همچنین به رتبه‌بندی رستوران‌ها که از طریق سامانه ١٤٩٠ انجام گرفته، اشاره کرد و گفت: «این کار به صورت پایلوت آغاز شده و براساس آن به رستوران‌های نمونه
سه‌سیب سلامت، به واحد‌هایی که رتبه پایین‌تر داشتند دو‌سیب سلامت و به واحد‌های رتبه پایین‌تر، یک سیب سلامت داده شده است.»
معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گسترش کنترل کیفی غذا در سطح عرضه را محور دیگر برنامه‌های نظارتی این مرکز در ‌سال جاری دانست. « این کار از طریق برداشت نمونه‌های مواد غذایی و ارسال آنها به آزمایشگاه صورت می‌گیرد. در این راستا در برنامه نوروز توانستیم این نمونه‌برداری را ١٥‌درصد نسبت به‌ سال گذشته افزایش دهیم.»


قیمت آزاد نان کیلویی ۲۶۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان
محمدرضا مرتضوی رئیس انجمن آردسازان ایران گفت: دولت هیچ تکلیف و برنامه‌ای برای منطقی کردن (افزایش) قیمت آرد به تولیدکنندگان آرد ارایه نکرده و بالارفتن هزینه‌های کارخانه‌ها نادیده گرفته شده است. به گزارش تسنیم، او افزود: در ‌سال‌جاری قیمت سوخت و دستمزد کارگران ١٧‌درصد افزایش داشته اما هیچ جلسه یا برنامه‌ای برای افزایش قیمت آرد وجود نداشته و بالارفتن هزینه‌های تولید کارخانه‌های آرد نادیده گرفته شده است. او افزود: درباره مکانیزم عرضه نان و یارانه‌ای که به آن اختصاص می‌یابد، باید فکری شود زیرا ارایه آرد و نان دولتی، برای برخی فعالان بخش دولتی و خصوصی رانت ایجاد کرده است اما حذف یکباره این محصول نیز امکان‌پذیر نیست، زیرا تبعات اجتماعی نامناسبی ایجاد می‌کند. مرتضوی گفت: در صورتی که مدیریت دقیقی بر عرضه نان صورت گیرد، قیمت هر کیلوگرم نان بدون احتساب یارانه دولت در بازار مصرف ٢٦٠٠ تا ٣٠٠٠‌هزار تومان خواهد بود.
وی در پایان گفت: در کشور ٣٠٠ کارخانه تولید
 آرد وجود دارد که ظرفیت سالانه آنها ٢١‌میلیون تن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha