دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 144963

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، وضعیت عفونت های بیمارستانی در کشورمان را نامطلوب دانست و گفت: میزان عفونت های بیمارستانی به ۱۹ درصد هم می رسد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، وضعیت عفونت های بیمارستانی در کشورمان را نامطلوب دانست و گفت: میزان عفونت های بیمارستانی به ۱۹ درصد هم می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، دکتر سید محمدحسین میردهقان در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به آمار میزان عفونت های بیمارستانی افزود: یکی از مهمترین مسائل بیمارستان ها در دنیا بحث عفونت های بیمارستانی است.

وی گفت: در کشورهای توسعه یافته میزان عفونت های بیمارستانی ۸ تا ۱۰ درصد با توجه به بخش و نوع بیمارستان متفاوت است، این رقم در کشورمان به ۵.۷ تا ۱۹ درصد می رسد و در بخش های ویژه شاهد ثبت رقم ۱۴.۶ درصدی هستیم.

میردهقان با بیان اینکه در ۵ سال گذشته رشد بسیار خوبی در زمینه ثبت و کنترل عفونت های بیمارستانی داشته ایم، افزود: با این حال در وضع ایده آلی نیستیم.

وی با عنوان این مطلب که موضوع مقابله با عفونت های بیمارستانی به عنوان فرهنگ در مراکز درمانی کشور جا افتاده اما در همه بیمارستان ها به یک اندازه نیست، به ماجرای فوت نوزادان در بیمارستان ولیعصر مجتمع درمانی امام خمینی(ره) تهران اشاره کرد و افزود: از دی ماه سال گذشته محیط اورژانس این بیمارستان دو بار دچار عفونت شد و میزان این عفونت در این بخش بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ درصد بود.

میردهقان با بیان اینکه نوزادان بستری در این بخش یک کیلو و ۲۰۰ گرم وزن داشتند و میانگین زمان تولد این نوزادان در ۳۰ هفتگی مادران شان بود، گفت: در چنین شرایطی، نوزادان در این بخش مستعد ابتلا به عفونت هستند.

وی افزود: گزارش های ارائه شده در رسانه ها از وضع این بیمارستان مقداری با واقعیت ها متفاوت است.

میردهقان گفت: نظام ثبت آمار میزان عفونت در بیمارستان ها جوان است و از طرفی تجهیزات بیمارستانی مراکز درمانی قدیمی است و نیاز به نوسازی دارد.

وی افزود: ما باید در مراکز درمانی از تکنیک های مدرن از جمله بکارگیری پلاسما به جای اتوکلاو بهره بگیریم، همچنین نیاز مبرم به آموزش کادر درمانی داریم.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربشخی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه برخی بیمارستان ها در زمینه مقابله با عفونت های بیمارستانی و کنترل آن بسیار پیشرو هستند، گفت: امیدواریم این تجارب موفق به بیمارستان های دیگر نیز منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha