وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت در مسیر عدالت قرار دارد و امیدواریم ظرف دو دهه آینده دسترسی مردم به خدمات درمانی یکنواخت شود و فقط پایتخت و شهرهای بزرگ از خدمات بالا برخوردار نباشند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت در مسیر عدالت قرار دارد و امیدواریم ظرف دو دهه آینده دسترسی مردم به خدمات درمانی یکنواخت شود و فقط پایتخت و شهرهای بزرگ از خدمات بالا برخوردار نباشند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدحسن هاشمی در ملاقات با مدیر کل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: طرح تحول سلامت در مسیر عدالت قرار دارد به طوری که در یک سال گذشته روستاهای کمتر از 20 هزار نفر که 45 درصد آنها فاقد پزشک بودند دارای پزشک شدند.

وی افزود: 400 قلم دارو در مناطق محروم توزیع شد و واکسن و مکمل‌های دارویی در اختیار مادران و نوزادان قرار گرفت.

وزیر بهداشت گفت: همچنین پرداخت از جیب مردم کاهش یافت به خصوص در مناطق روستایی که علاوه بر اینکه همه بیمه شدند ۳ درصد پرداخت در خدمات بستری بخش دولتی لحاظ شد.

هاشمی گفت: نمی‌گویم اتفاق تکمیل کننده‌ای رخ داده است و ما فاصله داریم تا عدالت در سلامت را ببینیم. چرا که تعداد زیادی تخت، نیروی متخصص پزشک و پرستار نیاز داریم و بیمه‌ای قوی می‌خواهیم که طرح را حمایت کند.

وزیر بهداشت گفت: اما در مسیری حرکت می‌کنیم که به عدالت نزدیک است و امیدواریم در یکی، دو دهه آینده دسترسی مردم به خدمات یکنواخت شود و این طور نباشد که فقط در پایتخت و تعدادی از شهرهای بزرگ فقط مردم از خدمات برخوردار باشند بلکه در تمام شهرها خدمات درمانی به خوبی ارائه شود.

هاشمی در مورد امنیت غذایی نیز گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت طی این هفته اعلام می‌شود که یکی از این برنامه‌ها امنیت غذایی است به این معنی که ایرانیان از مواد غذایی و آشامیدنی استفاده کنند که نسبت به سلامت آن اطمینان داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم سازمان جهانی بهداشت در این تجربه بین‌المللی به ما کمک کند و در این مسیر همراه ما باشد تا بتوانیم از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم چرا که حتماً ما را به موفقیت نزدیک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha