عضو کار گروه معتمد جامعه شنوایی شناسان، عنوان کرد: دولت سالانه بودجه خاصی را برای کاشت حلزون شنوایی در نوزادان اختصاص داده و امروز بر خلاف سال‌های قبل دیگر نوبت انتظار کاشت حلزون نداریم و تقریبا نوبت‌ها به صفر رسیده است.

سلامت نیوز: عضو کار گروه معتمد جامعه شنوایی شناسان، عنوان کرد: دولت سالانه بودجه خاصی را برای کاشت حلزون شنوایی در نوزادان اختصاص داده و امروز بر خلاف سال‌های قبل دیگر نوبت انتظار کاشت حلزون نداریم و تقریبا نوبت‌ها به صفر رسیده است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر حسام الدین امام جمعه، سرپرست دپارتمان شنوایی شناسی مجتمع درمانی حضرت رسول اکرم (ص)، گفت: عمل کاشت حلزون شنوایی جزو تکنولوژی‌های برتر بین المللی است و نوزادانی که به هیچ وجه نمی‌توانند از سمعک استفاده کنند و افت شنوایی شدید تا عمیق دارند، کاندیدای کاشت حلزون هستند.

وی با اعلام این مطلب که از هر یک هزار نوزاد زنده متولد شده در حدود ۷/۲ نفر مشکل اختلال شنوایی عمده دارند، افزود: بسیاری از این نوزادان کاندیدای بالقوه کاشت حلزون شنوایی هستند که این عمل از سال ۱۳۷۱ در ایران شروع شده و تا امروز بیش از ۷ هزار نفر در کشور تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته‌اند که در حدود ۳۷۰۰ نفر آنها در مجتمع درمانی حضرت رسول اکرم عمل شده‌اند.

عضو کار گروه معتمد جامعه شنوایی شناسان، گفت: عمل کاشت حلزون به رغم هزینه‌های بالا با حمایت‌های دولت و هیات امنای صرفه جویی ارزی از تعداد یک کلینیک در سال ۷۱ به ۱۱ کلینیک کاشت حلزون در حال حاضر در کشور رسیده است و دولت هم با حمایت‌های خوبی که انجام می‌دهد، سالانه بودجه خاصی را به این پروژه اختصاص داده و امروز بر خلاف سال‌های قبل دیگر نوبت انتظار کاشت حلزون نداریم و تقریبا نوبت‌ها به صفر رسیده است.

وی افزود: به صورتی که سن عمل به حداکثر ۳ سال رسیده یعنی کاشت حلزون شنوایی در کشور درست به موقع و به هنگام انجام می‌شود و این پروژه بسیار موفقیت آمیز بوده و بیش از ۹۰ درصد این کودکان آموزش‌های معمولی خود را در مدارس عادی طی می‌کنند و نیازی به آموزش‌های ویژه ندارند.

گفتنی است، چهاردهمین کنگره شنوایی شناسی ایران همزمان با چهارمین جشنواره علمی دانشجویی انجمن علمی شنوایی شناسی ایران از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha