یک کارمند انجمن تالاسمی از خارج شدن آب مقطر مورد نیاز این بیماران از پوشش بیمه ای خبر داد.

م- ر یک بیمار تالاسمی در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به خارج شدن آب مقطر مورد نیاز بیماران تالاسمی از پوشش بیمه ای گفت: متاسفانه از سه ماه گذشته با خارج شدن شدن آب مقطر از پوشش بیمه ای هزینه ای اضافی به بیماران تالاسمی وارد شده است.
وی با تاکید بر اینکه آرزوی بیش از18 هزار بیمار تالاسمی، عرضه رایگان قرص اکس جید (دسفرال خوراکی) است، گفت: متاسفانه با کمبود داروی دسفرال، بیماران مجبور به استفاده از دسفوناک می شوند که برای بسیاری از آنها عوارض جانبی همچون تاری دید و سرگیجه به همراه دارد.
این بیمار تالاسمی با بیان اینکه بسیاری از بیماران تالاسمی به دلیل بالا رفتن آهن خون ،نیاز به مصرف مستمر این دارو دارند، گفت: تزریق دسفرال با سختی های زیادی برای تالاسمی ها همراه است که در برخی موارد نامرغوب بودن سرنگ وبرخی تجهیزات پزشکی بر میزان این سختی ها می افزاید.
وی گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها با وجود تائید پزشکان راضی به وصلت یک فرد سالم با یک بیمار تالاسمی نمی شوند.
وی از دیگر مشکلات بیماران تالاسمی را عدم پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی برای بیماران تالاسمی عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلات فک و صورت که تالاسمی ها با آن رو به رو هستند نیاز به درمان های فک و صورت و یا ارتودنسی دارند که متاسفانه هیچ تسهیلات خاص بیمه ای برای آنها لحاظ نشده است.
خدایی از دیگر کارمندان انجمن تالاسمی نیز در همین رابطه می گوید: در حال حاضر اغلب کشورهای خاور میانه و اروپایی از اکس جید خوراکی به جای دسفرال استفاده می کنند اما متاسفانه این دارو با هزینه ای بسیار بالا در داروخانه های مربوطه عرضه می گردد که عده ای قلیل و انگشت شمار از بیماران تالاسمی قادر به تهیه این داروی گران قیمت می باشند .
وی افزود: ویتامین های مورد نیاز بیماران تالاسمی مدتی تحت پوشش بیمه بود که متاسفانه با خارج شدن از بیمه ، بیماران تالاسمی می بایست هزینه برخی از داروهامثل رول کاترول و کلسیم دی و غیره را پرداخت نمایند.
خدایی با اشاره به اینکه باید مراکزبیشتری برای گسترش اطلاع رسانی در زمینه پیش گیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی در سطح شهر فعال شود، گفت: بهتر است این مراکز به صورت رایگان به ارائه خدمات مشاوره تالاسمی بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha