دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 144994

بر خلاف عقاید عمومی یک مطالعه جدید توسط محققان آمریکایی نشان می دهد که سیگارهای الکترونیک، ترک سیگار را سخت تر می کند نه راحت تر.

سلامت نیوز:  بر خلاف عقاید عمومی یک مطالعه جدید توسط محققان آمریکایی نشان می دهد که سیگارهای الکترونیک، ترک سیگار را سخت تر می کند نه راحت تر. 

به گزارش از ایرنا از خبرگزاری هلث، سیگارهای الکترونیک همچنان خبر ساز هستند. 

بر خلاف شواهد از اثرات زیان بار مصرف سیگارهای الکترونیک، مدافعین این سیگارها به ارزش آنها به عنوان یک ابزار ترک سیگار اشاره می کنند و می گویند، سیگارهای الکترونیک به ترک سیگار کمک می کنند.

اما یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیاگو انجام شد نشان می دهد که خلاف این موضوع در مورد سیگارهای الکترونیک صدق دارد، بطوریکه مصرف سیگارهای الکترونیک ترک سیگار را سخت تر و نه آسان تر می کند.

این مطالعه نشان داد که احتمال کاهش مصرف سیگار در افرادی که سیگارهای الکترونیک مصرف می کردند 49 درصد و احتمال ترک کلی سیگار در آنها 59 درصد کمتر بود.

دکتر وائل دلیمی استاد اپیدمیولوژی و رییس بخش بهداشت عمومی جهان در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیاگو آمریکا گفت: این تحقیق نشان می دهد که استفاده از سیگارهای الکترونیک موجب تسهیل ترک سیگار نمی شود بلکه این کار را سخت تر می کند .

وی افزود: یک فرضیه که در این رابطه می توان ارائه داد این است که افرادی که سیگارهای الکترونیک مصرف می کنند میزان دریافت دوز نیکوتین آنها افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha