دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 144999

پهنای مناسب و پرپشت و خوش فرم تأثیر زیادی در آراستگی چهره دارد. ور رفتن زیاد با ابرو و تغذیه نامناسب باعث نازک و تنک شدن ابروها می‌شود.

راه های داشتن ابروهای پرپشت و پهن

سلامت نیوز:پهنای مناسب و پرپشت و خوش فرم تأثیر زیادی در آراستگی چهره دارد. ور رفتن زیاد با ابرو و تغذیه نامناسب باعث نازک و تنک شدن ابروها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، اگر می‌خواهید ابروهایتان به‌طور طبیعی  پرپشت و پهن باشد از این راهکارها استفاده کنید.

 ماساژ با روغن بادام
ماساژ با روغن بادام یک راه درمان طبیعی برای تقویت ابروهاست که بسیاری از افراد برای پرپشت کردن ابروها استفاده می‌کنند. هر شب قبل از خواب ابروها را با روغن بادام ماساژ بدهید.


 تقویت ابرو با تغذیه
درست مانند هر قسمت از بدنتان موی ابروهایتان نیز برای رشد نیاز به ویتامین و مواد معدنی  دارند. برای رشد بهتر موهای سر و ابروها ویتامین «A» بیشتری مصرف کنید. بیشتر هویج و سیب‌زمینی بخورید. همچنین ویتامین سی موجود در میوه‌ها و ویتامین «E» در سبزیجات سبز و حبوبات برای رشد موها مؤثر هستند.


 آب پیاز با روغن زیتون اصلی
آب پیاز حاوی مقدار زیادی سولفور است که برای تولید کلاژن مفید است. سولفور برای رشد ابروها بسیار مفید است. همچنین روغن زیتون نیز به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کند. آب پیاز را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی ابروها بمالید. بعد از ده تا پانزده دقیقه ابروها را به  آهستگی بشویید.


 روغن کرچک
روغن کرچک نیز برای رشد سریع ابروها و کلفت شدن موهای ابرو مفید است. این روغن‌ها حاوی همه مواد لازم برای رشد و تقویت مو هستند. شب‌ها ابرو را با روغن کرچک ماساژ بدهید و آن را از روی ابروها پاک نکنید. دو هفته این روش را به کار ببرید و تفاوت آن را احساس کنید.


 کمتر ابرو را دستکاری کنید
عادت ابرو برداشتن یکی از عوامل کم پشت شدن آن است. برای یک دوره چند ماهه دست به ابروهایتان نزنید و فقط موهای زائد روی پلک را بردارید. هر بار برداشتن ابرو آن را ضعیف و نازک‌تر می‌کند.


 خواب بیشتر
استرس و کم‌خوابی  باعث ریزش ابروها می‌شود. اگر ابروهایتان ناگهان شروع به ریزش کرده است سبک زندگی‌تان را تغییر بدهید. استرس را کنترل کنید، به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید. تأثیر این تغییرات نه تنها روی ابروها بلکه در همه  چیز دیده خواهد شد.


 شیر و عسل
احتمالاً درباره تأثیر شیر و عسل در شفافیت پوست می‌دانید. بسیاری از ماسک‌های پوست بر پایه شیر و عسل هستند. کمی شیر و عسل را مخلوط کنید و روی ابروها بمالید و بعد از پانزده دقیقه بشویید.


 روغن نارگیل
 قبل از خواب کمی روغن نارگیل را گرم کنید و روی ابروها بمالید. اگر به مدت یک ماه هر شب این کار را انجام بدهید ابروهایتان به سرعت رشد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha