رییس اداره ایمن سازی وزارت بهداشت گفت: دور جدید واکسیانسیون هپاتیت B که برای متولدین 1370 است، از اول بهمن ماه سال جاری آغاز می شود.

دکتر محسن زهرایی در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به اینکه بیماری هپاتیت در صورت عدم تشخیص به موقع در بدن فرد بیمار به یک بیماری مزمن تبدیل می شود، گفت: ایمن سازی کودکان در مقابل هپاتیت B سال هاست که صورت می گیرد و برای گروه سنی جوان از سه سال گذشته با متولدین 1368 آغاز شد.
وی افزود: دور جدید واکسن هپاتیت B برای متولدین 1370 از اول بهمن ماه در سراسر کشور آغاز می شود و در سه نوبت انجام خواهد شد.
زهرایی گفت: به متولدین 1370 که گروه سنی هدف این طرح است، توصیه می شود کارتی که نوبت های یادآور بعدی (یک ماه و شش ماه بعد) در آن درج شده است را برای مراجعات بعدی خود نگاه دارند.
وی با تاکید بر اینکه برای پوشش بهتر این ایمن سازی، هماهنگی هایی با آموزش و پرورش برای اعزام تیم ها به مدارس صورت گرفته است، گفت: این گروه به صورت فعال واکسن هپاتیت B را به صورت رایگان در اختیار متولدین 1370 قرار می دهند.
به گفته وی، بودجه این دور واکسیناسیون از چند بخش وزارت بهداشت تامین می شود.
زهرایی گفت: پیش بینی می شود در این نوبت 5/1 میلیون نفر که متولدین 1370 هستند در یک دوره 10 روزه ایمن سازی شوند.
رییس اداره ایمن سازی وزارت بهداشت گفت: پیش از این بخش خصوصی، این ایمن سازی را انجام می داد و به همین دلیل هزینه ای اخذ می شد که خوشبختانه با تمهیدات وزارت بهداشت، این واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha