رییس اداره ایمن سازی وزارت بهداشت گفت: دور جدید واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال از 23 دیماه سال جاری در برخی استان های کشور آغاز می شود.

دکتر محسن زهرایی در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: با توجه به اینکه ریشه کنی فلج اطفال به عنوان یک هدف جهانی مدنظر است و کشور ما در همسایگی افغانستان و پاکستان که جزء چهار کشور آلوده جهان هستند قرار دارد، کشورمان از ریسک بالایی برای ابتلا به این بیماری برخوردار است که البته از هشت سال گذشته تاکنون هیچ مورد جدیدی از ابتلا به فلج اطفال در کشور دیده نشده است.
به گفته وی بالا بردن پوشش ایمنی کودکان زیر پنج سال که گروه هدف برای واکسیناسیون فلج اطفال است از سال 73 به صورت دو نوبت در سال آغاز شده است تا ایمن سازی تکمیلی در این رابطه انجام شود.
زهرایی با بیان اینکه این ایمن سازی در برخی کشورها به صورت در نظر گرفتن روزهای ملی برای طرح واکسیناسیون صورت می گیرد گفت: واکسیناسیون خانه به خانه و درب منازل در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شهرستان های جنوبی استان کرمان برای جمعیت زیر پنج سال از صبح دوشنبه 23 دیماه سال جاری آغاز خواهد شد و تا آخر هفته بعد ادامه دارد.
رییس اداره ایمن سازی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این واکسن به صورت خوراکی ارایه خواهد شد گفت: مبلغ 300 میلیون تومان برای واکسیناسیون فلج اطفال در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در سال های اول این ایمن سازی برای کل کشور صورت می گرفت ولی در حال حاضر به صورت منطقه ای انجام می شود.
به گفته این مقام مسوول در سراسر کشور تیم هایی برای ارایه واکسن فلج اطفال به صورت خانه به خانه فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha