نخست وزیر یونان گفت: مدیترانه به جای دریای صلح، آرامش و توسعه به گورستان آبی انسان های بی گناه تبدیل شده است.

سلامت نیوز:  نخست وزیر یونان گفت: مدیترانه به جای دریای صلح، آرامش و توسعه به گورستان آبی انسان های بی گناه تبدیل شده است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، الکسیس چیپراس یکشنبه شب با اشاره به فاجعه کشتی حامل مهاجران از لیبی به مقصد ایتالیا، اظهار داشت: هر روز تعدای از انسان های بی گناه در این دریا برای فرار از جنگ و نا امنی در کشورهایشان، جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: برای مقابله با این پدیده، باید ریشه این مهاجرت های ناخواسته را بشناسیم و اروپا که مدعی دفاع و حفظ حرمت و کرامت انسانی است تا دیر نشده، تدابیر و اقدامات جدی برای حل این مشکل به عمل آورد.

نخست وزیر یونان ادامه داد: این دسته از مهاجران به علت جنگ افروزی دیگران در کشورهایشان و برای رهایی خود و فرزندانشان از خطر مرگ و ناامنی، مجبور به ترک خانه و کاشانه می شوند و جامعه جهانی برای حل این درد باید چاره بیندیشد.

چیپراس همچنین با اشاره به اقدامات گروه تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه گفت: باید اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان با بکارگیری دیپلماسی قوی و صحیح، بطور جدی با گروه های تروریستی مقابله کنند تا امنیت و آرامش هرچه سریعتر به این کشورها بازگردد.

در حالی که وزیران امور خارجه و کشور اتحادیه اروپا در بحبوحه تشدید مشکلات ناشی از افزایش مهاجرتها، به دنبال برگزاری نشستی مشترک برای بررسی این معضل هستند، روز شنبه اعلام شد، واژگونی یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه، سبب غرق شدن هفتصد مهاجر شد.

اتحادیه اروپا هم اکنون با افزایش شمار پناهجویانی دست و پنجه نرم می کند که در آرزوی زندگی بهتر به کشورهای اروپایی هجوم آورده اند. 

برآورد آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا موسوم به «فرانتکس» نشان می دهد که بیش از 276 هزار نفر در سال 2014 به صورت غیرقانونی وارد کشورهای اتحادیه اروپا شده اند که 155 برابر بیشتر از رقم اعلام شده در سال 2013 است.

همچنین دستکم 486 مهاجر در سه ماهه نخست سال 2015 در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریای مدیترانه غرق شده اند که براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، این رقم 10 برابر همین دوره زمانی در سال 2014 است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha