سرلیست ائتلاف سپید گفت:سازمان نظام پزشکی نباید یک بعدی باشد و برای ارتقاء سطح سلامت جامعه باید به دفاع همزمان از حقوق پزشکان و مردم بپردازد.

رسالت  سازمان نظام پزشکی دفاع همزمان از حقوق پزشکان و مردم است

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، دکتر مصطفی معین که درنشست خبری ائتلاف سپید سخن می گفت، اظهار داشت: این سازمان بزرگترین و قدیمی ترین نهاد مدنی در کشور ماست که با بیش از 180 هزار عضو از تاثیر گذاری بالایی در جامعه برخوردار است اما متاسفانه وضعیت کنونی آن متناسب با شان جامعه پزشکان و مردم ما نیست.

وی با اشاره به تاریخچه سازمان نظام پزشکی گفت: در دهه 20 مقدمات تاسیس این سازمان به شکل قانونی تصویب شد و در دهه 50 به اوج کاری خود رسید به طوری که بیش از 70 – 80 درصد پزشکان در انتخابات آن دوره شرکت می کردند. بعد از انقلاب نیز در سال های 61تا 63 شاهد توجه جدی جامعه پزشکی نسبت به سازمان بودیم اما بعد از آن دچار رکود شد که هنوز هم ادامه دارد .

کاندیدای پنجمین انتخابات سازمان نظام پزشکی افزود: متاسفانه قانون مترقی سازمان نظام پزشکی که در مجلس ششم تصویب شد هنوز به اجرا درنیامده است و عملکرد این سازمان متناسب با  شان واقعی  پزشک و مردم نیست. به طور کلی وضعیت سلامت در جامعه ما چه از نظر کیفیت خدمات و چه به لحاظ هزینه درمان قابل قبول نیست و برخلاف برنامه چهارم توسعه بیش از 70 درصد هزینه های بیماری بر دوش ملت است به طوری که اگر خانواده ای با بیماری سخت مواجه شود از هستی ساقط می شود.

وی اجرای قانون جدید سازمان نظام پزشکی ،رسیدگی به وضعیت رفاه و اشتغال پزشکان به ویژه پزشکان عمومی ، تعامل مثبت و سازنده با وزارتخانه های بهداشت ، رفاه ، مجلس و دستگاه قضایی ، تعیین قیمت واقعی تعرفه ها ، بازآموزی و آموزش پزشکان ، افزایش سرانه سلامت ، کاهش هزینه های بیماری و رفع نارسایی های بیمه درمانی را از اولویت های این سازمان در دوره جدید عنوان کرد.

وزیر سابق علوم گفت: پیگیری و تحقق اهداف مذکور و ارتقاء سطح سلامت جامعه مستلزم مشارکت گسترده جامعه پزشکی در انتخابات 27 دی ماه است تا نمایندگان و سازمان از پشتوانه و انسجام قوی در مدیریت خود برخوردار شود . سازمان نظام پزشکی با عضویت فرهیخته ترین اعضای جامعه می تواند بالاترین نقش را در دفاع از جامعه پزشکی و مردم ایفا کند. 

دکتر معین با اعتراض شدید به رد صلاحیت های اخیر اظهار داشت: کسانی که به دلایل سیاسی و تنگ نظرانه به رد صلاحیت اشخاصی دست زدند که سابقه نمایندگی در مجلس و عضویت در سازمان نظام پزشکی را  هم داشتند باید در دادگاه وجدان عمومی پاسخگو باشند. در استان فارس شاهد نوعی قتل عام کاندیداها بودیم به طوری که رئیس کنونی نظام پزشکی استان رد صلاحیت شد. با این حال معتقدم جامعه پزشکی با ملاک قراردادن همین شرایط نیز حضور گسترده ای در انتخابات داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی گفت: اجرای قانون جدید نظام پزشکی که در مجلس ششم تصویب شد اولویت اصلی ما درمدیریت آینده سازمان نظام پزشکی خواهد بود . بدیهی است کسانی می توانند در اجرای این قانون موفق شوند که به آن اعتقاد داشته باشند.


وی درباره دفاع از بخش خصوصی یا دولتی خاطر نشان کرد: شان ما این نیست از بخش دولتی یا خصوصی دفاع کنیم شان ما اینست که از سلامت مردم و منزلت پزشکان  دفاع کنیم. ما معتقدیم بخش خصوصی نه فقط در بخش سلامت بلکه در همه عرصه ها باید مشارکت کند و دولت نیز باید حمایت لازم را از آنها  به عمل آورده تا سطح کیفیت خدمات ارتقاء یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha