دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 145050

یک خیاط لباس‌های عروس در همکاری با یک گروه مهندسی، لباس ضد ابولا دوخت.

سلامت نیوز : یک خیاط لباس‌های عروس در همکاری با یک گروه مهندسی، لباس ضد ابولا دوخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نیکو، شیوع ویروس کشنده ابولا که اخیراً در غرب آفریقا روی داد، زندگی بیش از 10 هزار نفر از مردم و 200 امدادگر بهداشت و درمان را گرفت.
اگرچه امدادگران بهداشتی لباس محافظ پوشیده بودند تا خود را در برابر بیماران مصون نگه دارند اما لباس‌های آن‌ها ایرادهای زیادی داشت ازجمله اینکه ظرف 45 دقیقه بسیار گرم می‌شد. این لباس‌ها متشکل از کت‌وشلوار روپوش‌دار و یک عینک ایمنی جداگانه است که پوست فرد را در معرض هوای بیرون قرار داده و فرصت نفوذی را برای ویروس‌ها فراهم می‌کند.
دانشجویان مهندسی، کارکنان بهداشت عمومی و جیل اندروز یک طراح لباس‌های عروس و اهل بالتیمور که لباس‌های خلاقانه زیادی برای نوعروسان طراحی کرده، تیمی را تشکیل داده تا پیش نمونه بهتری از لباس‌های محافظ در برابر ابولا را در دانشگاه جان هاپکینز طراحی و تولید کنند. این کار در پی واکنش به فراخوان آژانس ایالات متحده آمریکا برای گردهم‌آوری مردم سراسر جهان جهت تشکیل توسعه بین‌المللی در مواقع بروز “چالش‌های بزرگ” انجام شده است. این انجمن همیشه در پی حل بحران‌ها و آنچه که احتمالاً در آینده مورد نیاز باشد، است.

454684368

گفته شده؛ آخرین طراحی انجام شده مورد اصلاحات بیشتر قرار می‌گیرد و در ماه‌های آتی به مرحله تولید می‌رسد. این لباس از مواد ترکیبی و مصنوعی بادوامی به نام Tyvek درست شده است. لباس ضد ابولا برای کارکنان بهداشت و درمان به غرب آفریقا ارسال می‌شود و نوید لباسی خنک‌تر، بسیار راحت‌تر که در برابر ابولا مقاوم‌تر نیز می‌باشد را می‌دهد. با پوشیدن این لباس هیچ ارتباطی با پوست بیمار وجود نخواهد داشت. سر کاملاً در داخل پوشش پلاستیکی قرار می‌گیرد و با داشتن کانال تهویه مناسب، هوا را از بالا به پائین جریان می‌یابد.

این لباس ضد ابولا را می‌توان تا 1.5 ساعت به تن داشت زیرا مواد آن سبک‌تر و خنک‌تر است. زمان تعویض این لباس، احتمال کمتری برای انتشار آلودگی وجود دارد به دلیل اینکه زیپ آن از پشت لباس قرار داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha