یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، «مایکوباکتریوم مارنیوم» را یک بیماری عفونی و منتقله از طریق آب آکواریوم دانست و گفت: این بیماری موجب بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود که نیاز به درمان طولانی مدت دارد.

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، «مایکوباکتریوم مارنیوم» را یک بیماری عفونی و منتقله از طریق آب آکواریوم دانست و گفت: این بیماری موجب بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود که نیاز به درمان طولانی مدت دارد. 

دکتر فیض الله منصوری در گفت‌و گو با آنا با بیان اینکه تماس مکرر و طولانی مدت با آب آکواریوم احتمال بروز بیماری «مایکوباکتریوم مارنیوم» را افزایش می‌دهد، گفت: عامل بیماری مایکوباکتریوم مارنیوم بیشتر در محیط‌های مرطوب مانند آکواریوم که در آن آب‌ تصفیه و ضدعفونی نشده جریان دارد دیده می‌شود.
وی افزود: تماس مکرر و طولانی مدت با آب آکواریوم موجب بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود که به شکل برجستگی‌هایی متورم بر روی پوست دست که بیشتر با آب تماس دارد دیده می‌شود. دوران نهفتگی این بیماری 2 الی 3 هفته است اما برخی از تحقیقات این زمان را بین 2 تا 6 هفته اعلام کرده است. بعد از این مدت حساسیت‌های پوستی بروز پیدا می‌کند بنابراین تشخیص این بیماری در دوران بسیار مشکل است.
این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در ادامه گفت: به افرادی که در منزل یا محیط کار با آکواریوم در تماس هستند، توصیه می‌شود حتما در هنگام تماس با آب آکواریوم دستکش استفاده کنند.
وی با توجه به دوره درمان این بیماری گفت: «مایکوباکتریوم مارنیوم» نیاز به درمان طولانی مدت دارند و این بیماران به مدت حداقل 3 ماه باید تحت درمان باشند تا بهبود پیدا کنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون قابل سرایت بودن این بیماری به صورت علمی اثبات نشده است بنابراین به افرادی که در تماس با آکواریوم هستند توصیه می‌شود بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha