عضو شورای عالی نظام پزشکی اظهار داشت:هر مشکلی که منجر به رد صلاحیت من شده در رسانه ها منتشر شود تا افکار عمومی درباره قانونی یا سیاسی بودن آن قضاوت کند.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز دکتر علی تاجرنیا در جلسه انتخاباتی ائتلاف سپید، گفت: من از شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی می پرسم در 4سال گذشته چه اتفاقی افتاده است که با همان ترکیب هیات نظارت و مجلس هفتم صلاحیت بنده تائید و اکنون رد می شود.

وی اظهار داشت : متاسفانه بند د ماده 23  قانون اساسی درباره تعهد عملی به احکام و پایبندی به قانون عمدتا در جهت مسائل سیاسی استفاده می شود و من رد صلاحیت خود را غیر قانونی دانسته  در جهت دفاع از شان جامعه پزشکی به دادگاه صالحه شکایت خواهم کرد. متاسفانه برخی می خواهند نشان دهند که نظام جمهوری اسلامی ظرفیت پذیرش دیدگاههای مختلف را حتی در یک فعالیت صنفی ندارد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی افزود : در این دوره شاهد یک نوع بی نظمی گسترده در برگزاری انتخابات هستیم، به طوری که علی رغم برنامه زمانی، شاهد نوعی تشتت در زمان ثبت نام بودیم و حتی در برخی از شهرستانها بعد از گذشت مهلت مقرر شده ثبت نام آغاز شد. همچنین در زمان بندی برای مراجع صالحه اشاره ای نشده است  که هیات نظارت استعلام کند . ضمن اینکه مراجع استعلام باید نقطه نظرات خود را به هیات نظارت بدهند تا آنها تصمیم گیری کنند.

وی اضافه کرد: از بدعت های این دوره از انتخابات این بود که با برخی از کاندیداها تماس تهدید آمیز گرفته شد  که اگر انصراف ندهند رد صلاحیت می شوند . همچنین گفته می شود یک درصد از نامزدها رد صلاحیت شده اند در حالی که کمیت مهم نیست اگر حتی  صلاحیت یک فرد شایسته به دلایل غیر منطقی رد شده باشد تضییع حقوق جامعه پزشکی به حساب می آید.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت : در رسیدگی به شکایت ها، اطلاع رسانی لازم صورت نگرفت و رد صلاحیت ها بر پایه نظرات  یکی دو نفر و بدون جلسه انجام شده است . در برخی از شهرستانها افرادی رد صلاحیت شدند که هم اکنون عضوء هیئت مدیره نظام پزشکی  شهر خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha