دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 145060

ویتامین ها نقش مؤثری در سلامت بدن دارند. بسیاری از متخصصان برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها به ویتامین ها روی آورده اند.

سلامت نیوز:  ویتامین ها نقش مؤثری در سلامت بدن دارند. بسیاری از متخصصان برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها به ویتامین ها روی آورده اند.   

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا، ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب است که به وفور در سبزیجات و میوه ها وجود دارد. سبزیجات و میوه هایی همچون پرتقال، گوجه فرنگی، توت فرنگی، انبه، گل کلم، کاهو، سیب زمینی، گریپ فروت، خربزه، فلفل سبز، هندوانه، گرمک و کلم سرشار ازویتامین C هستند. چنانچه به فکر سلامت و زیبایی بدن خصوصا پوست خود هستید، سعی نمایید مصرف میوه ها و سبزیجات را به میزان کافی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

ویتامین C تأثیر ضد اکسید کنندگی دارد و موجب تولید کلاژن می شود. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت ها در همه قسمت های بدن ضروری است.

فرم فعال این ویتامین، اسکوربیک اسید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان با خنثی کردن رادیکال های آزاد و با احیای ویتامین E از فرم رادیکالی اش به فرم فعال عمل می کند.
ویتامین C را به مواد آرایشی و بهداشتی می افزایند زیرا خاصیت اکسید کنندگی دارد که توسط آن، لکه های پوست بهبود می یابند و پیری پوست به تعویق می افتد و از طرف دیگر، تولید ویتامین E را افزایش می دهد.

ویتامین C اثر ضد التهابی دارد که بدین شکل بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان می کند. این ویتامین مفید باعث بهبود قرمزی پوست ناشی از آفتاب و آفتاب سوختگی می شود و موجب تقویت سیستم ایمنى و افزایش سرعت بهبود زخم می‌شود.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که ویتامین C در حضور نور، اکسیژن و رطوبت، غیر فعال می شود و بدین شکل فرمولاسیون فرآورده های موضعی ویتامین C مشکلات زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha