سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 145099

دانه کدو تنبل دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی اعم از منیزیم، منگنز، مس، پروتئین و روی است .

سلامت نیوز: دانه کدو تنبل دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی اعم از منیزیم، منگنز، مس، پروتئین و روی است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا، دانه کدو تنبل دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی اعم از منیزیم، منگنز، مس، پروتئین و روی است همچنین حاوی ترکیبات گیاهی شناخته شده به عنوان فیتوسترولها و آنتی اکسیدان مهار کننده رادیکال های آزاد است که می تواند سبب افزایش سلامت شما شود کدو تنبل یک میان وعده بسیار عالی است که شما در هر زمان حتی در حال حرکت نیز می توانید مصرف نمایید.

کدو تنبل یک گیاه است دانه و روغن آن برای دارو استفاده می شود . کدو تنبل برای درمان سوزش مثانه، عفونت های کلیه، کرم روده و اشکال در ادرار کردن به علت هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) استفاده می شود .کدو تنبل گاهی اوقات در ترکیب با گیاهان در درمان علائم BPH مورد استفاده قرار می گیرد دانه کدو بوداده در میان وعده ها استفاده می شود.


فواید کدو تنبل چیست؟
1. منیزیم برای قلب سالم

یک چهارم فنجان دانه کدو تنبل حاوی نزدیک به نیمی از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم است که در طیف گسترده ای از توابع حیاتی مهم فیزیولوژیکی از جمله ایجاد ATP ) آدنوزین تری فسفات، مولکول انرژی بدن شما )، سنتز RNA و DNA، پمپاژ قلب شما، استخوان مناسب و شکل گیری دندان، آرامش عروق خونی و عملکرد مناسب روده شرکت می کند
نشان داده شده است که منیزیم برای فشار خون مفید و به جلوگیری از ارست ناگهانی قلب، حمله قلبی  و سکته مغزی کمک می کند هنوز حدود 80 درصد از آمریکایی ها دچار کمبود این ماده معدنی مهم هستند.


2. روی از ایمنی بدن پشتیبانی می کند

دانه کدو تنبل یک منبع غنی از روی است ( یک اونس شامل بیش از 2 میلی گرم از این ماده معدنی مفید است ) روی در بسیاری جهات، از جمله ایمنی، رشد و تقسیم سلول، خواب، خلق و خوی، طعم و مزه و بو از حواس، سلامت چشم و پوست، تنظیم انسولین و برای عملکرد جنسی مردان مهم است.
کمبود روی در بسیاری از موارد مانند اثرات داروها، رژیم های غذایی گیاهی و دیگر رژیم های غذایی بالا در دانه ها وجود دارد این کمبود با افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا، خستگی مزمن، افسردگی، آکنه، تولد نوزاد با وزن پایین، مشکلات یادگیری و عملکرد ضعیف کودکان در مدرسه همراه است.


3. اسیدهای چرب امگا 3 بر پایه گیاهخواری

آجیل خام و دانه ها، از جمله دانه کدو تنبل، یکی از بهترین منابع گیاهی امگا3S ( اسید آلفا لینولنیک یا ALA ) هستند همه ما به ALA نیاز داریم با این حال ALA  در بدن شما به چربی ضروری امگا 3 EPA و DHA تبدیل می شود بنابراین، در حالی که دانه کدو تنبل یک منبع بسیار عالی از ALA است یک اعتقاد است که برای به دست آوردن برخی از اسیدهای چرب امگا 3 از منابع حیوانی مانند روغن کریل ضروری است.


4. سلامت پروستات

دانه کدو مدت طولانی است که به عنوان یک مواد غذایی طبیعی مهم برای سلامت مردان ارزش دارد این به دلیل مقدار روی بالا برای سلامت پروستات ( بدلیل بالاترین غلظت در بدن ) مهم است و همچنین عصاره و روغن دانه کدو تنبل ممکن است در درمان هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH یا پروستات بزرگ شده ) نقش داشته باشد تحقیقات نشان می دهد که هر دو روغن دانه کدو تنبل ممکن است به خصوص در حمایت از سلامت پروستات مفید باشد.


5. اثر ضد دیابت

مطالعات حیوانی نشان می دهد که دانه کدو تنبل ممکن است سبب بهبود تنظیم انسولین شده و با کاهش استرس اکسیداتیو به جلوگیری از عوارض دیابت کمک کند.


6. مزایا برای خانم های یائسه

روغن دانه کدو تنبل غنی از فیتواستروژن طبیعی است و مطالعات نشان می دهد که ممکن است منجر به افزایش قابل توجهی در "HDL" کلسترول خوب و کاهش در ( فشار خون، گرگرفتگی، سردرد، درد مفاصل و دیگر علائم یائسگی ) در زنان پس از یائسگی شود.


7. سلامت قلب و کبد

دانه کدو تنبل، غنی از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و فیبر، است و ممکن است مزایای برای قلب و سلامت کبد ( به خصوص هنگام مخلوط با دانه کتان ) دارد.


8. دارای تریپتوفان برای خواب آرام

دانه کدو تنبل یک منبع غنی از تریپتوفان  یک اسید آمینه ( بلوک ساختمان پروتئین ) است که بدن شما آن را به سروتونین تغییر داده که به نوبه خود به ملاتونین "هورمون خواب" تبدیل می شود خوردن دانه کدو تنبل چند ساعت قبل از خواب، همراه با یک کربوهیدرات مانند یک تکه کوچک از میوه، ممکن است به خصوص برای فراهم کردن تریپتوفان مورد نیاز بدن برای تولید ملاتونین و سروتونین جهت ترویج یک خواب آرام شب مفید باشد.


9. فواید ضد التهاب روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل اثرات ضد التهابی دارد یک مطالعه حیوانی نشان داد که به خوبی همانند ایندومتاسین دارای اثر ضد التهابی و در درمان آرتریت موثر است.
تخمه کدو تنبل چگونه کار می کند؟

مواد شیمیایی موجود در دانه کدو تنبل باعث افزایش دفع ادرار ( اثر دیورتیک ) که به از بین بردن ناراحتی مثانه کمک می کند دانه کدو تنبل همچنین حاوی یک ماده شیمیایی است که ممکن است کرم روده را بکشد.


مضرات تخمه کدو تنبل چیست؟

کدو تنبل در مقدار غذایی سالم و برای اکثر مردم احتمالاً در مقدار دارویی سالم است
دانه کدو تنبل ممکن سبب مشکلات انزال در بعضی از مردان شود.


لیتیوم در تعامل با دانه کدو تنبل
کدو تنبل ممکن است یک اثر مانند یک قرص آب یا مدر داشته باشد با توجه به این که کدو تنبل ممکن است سبب کاهش خلاص شدن بدن از لیتیوم شود این می تواند مقدار لیتیوم را در بدن افزایش دهد و در نتیجه سبب عوارض جانبی جدی شود اگر شما در حال مصرف لیتیوم هستید قبل از استفاده از دانه کدو تنبل با پزشک خود صحبت کنید زیرا دوز لیتیوم شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.


بهترین راه برای مصرف تخمه کدو چیست؟

به منظور حفظ چربی های سالم موجود در دانه، دانه کدو تنبل باید خام خورده شود در موقع خرید دانه مطمئن شوید که بوی تازه داشته باشد و کپک زده، خراب و یا کهنه نباشد که اگر خراب باشد حضور مایکوتوکسینهای قارچی می تواند سبب ترشیدگی دانه ها شود دانه کدو تنبل ارگانیک به آفت کش ها و یا دیگر مواد شیمیایی مضر آلوده نیست.


مقدار مصرف دانه کدو تنبل
برای BPH هیپرپلازی خوش خیم پروستات 480 میلی گرم از عصاره روغن دانه کدو تنبل روزانه در ترکیب با نخل اره ای و گیاهان دیگر در 3 دوز منقسم استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha