سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 145111

طبق گزارش منتشرشده از سوی موسسه پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، افراد می توانند برای حفظ عملکرد مغزشان در طول دوره پیری اقداماتی انجام دهید.

سلامت نیوز: طبق گزارش منتشرشده از سوی موسسه پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، افراد می توانند برای حفظ عملکرد مغزشان در طول دوره پیری اقداماتی انجام دهید. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، «دن بلازر»، استاد بازنشسته روانشناختی این دانشگاه، در گفتگو با مطبوعات عنوان کرد: «تغییر در عملکرد و توانایی مغز بخشی از روند پیری است که در همه اتفاق می افتد. وسعت و ماهیت این تغییرات بسیار متفاوت و تدریجی است، و روند پبری می تواند دارای هر دو تاثیرات منفی و مثبت بر ادراک و مهارت های فکری فرد باشد. دانش و معرفت با بالارفتن سن افزایش می یابد، اما حافظه و دقت می تواند کاهش یابد.»
اما به گفته این مرکز، افراد می توانند با انجام اقداماتی نظیر فعالیت های فیزیکی، کاهش و مدیریت فاکتورهای پرخطر بیماری های قلبی نظیر فشار خون بالا، دیابت و سیگار کشیدن، به سلامت مغز خود کمک کنند.
طبق گزارش این موسسه، سایر اقداماتی که ممکن است به ذهن در مقابل روند پیری کمک کند شامل داشتن فعالیت اجتماعی و فکری و تلاش برای یادگیری مطالب جدید است. خواب کافی و رفع اختلالات مربوط به خواب هم می تواند کمک کننده باشد.
در این مطالعه به افراد توصیه می شود که قبل از مصرف هرگونه محصول دارویی، مکمل ها و برنامه های تمرینی با هدف بهبود تفکر، به خوبی آنها را ارزیابی نمایند.
این تیم تحقیق در مورد مزایای احتمالی پازل ها، کتاب خواندن، و آموختن یک آلت موسیقی برای ذهن مطمئن نیست. همچنین شواهد کمی دال بر تاثیر ویتامین ها و مکمل ها بر سلامت ذهن و فکر وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha