یک اورولوژیست با بیان اینکه علل عروقی مهم‌ترین و شایع‌ترین علت اختلال نعوظ جسمی هستند، گفت: «یکی از موارد اساسی برای عملکرد جنسی طبیعی در یک مرد، وجود خون‌رسانی کافی به آلت تناسلی است، گاهی رگی که به آلت تناسلی خون می‌رساند، قطع یا مسدود می‌شود. حال این فرد هر چقدر تحت درمان‌های دارویی مختلف قرار گیرد، بی‌فایده خواهد بود.»

سلامت نیوز: یک اورولوژیست با بیان اینکه علل عروقی مهم‌ترین و شایع‌ترین علت اختلال نعوظ جسمی هستند، گفت: «یکی از موارد اساسی برای عملکرد جنسی طبیعی در یک مرد، وجود خون‌رسانی کافی به آلت تناسلی است، گاهی رگی که به آلت تناسلی خون می‌رساند، قطع یا مسدود می‌شود. حال این فرد هر چقدر تحت درمان‌های دارویی مختلف قرار گیرد، بی‌فایده خواهد بود.»

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد در گفت‌وگو با سلامانه با اشاره به اینکه اختلال در نعوظ دو نوع است، گفت: «اختلال در نعوظ می‌تواند خود را به صورت اختلال در به دست آوردن نعوظ و اختلال در نگهداشتن آن نشان دهد. مدت زمان نعوظ اهمیتی ندارد ولی باید در این مدت، رابطه جنسی کامل شود. اگر قبل از کامل شدن رابطه جنسی، نعوظ از بین برود، نیاز به بررسی دارد.»

وی در ادامه اظهار داشت: «اگر در یک مرد جوانی ثابت شود که رگ آلت تناسلی قطع شده است، نیازمند جراحی عروق برای پیوند رگ خواهد بود و جهت اثبات تشخیص باید از عروق ناحیه لگن تصویربرداری شود که به آن آنژیوگرافی می‌گویند.»

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه خون‌رسانی طبیعی به آلت تناسلی اهمیت بسیاری دارد و در یک مرد برای عملکرد جنسی طبیعی، نه‌تنها باید خون کافی به دستگاه تناسلی برسد، بلکه باید این خون واردشده به آلت تناسلی، در آن به دام بیفتد و خارج نشود، افزود: «مکانیسم‌های بسیار پیچیده‌ای در آلت تناسلی مرد وجود دارند که خون واردشده به آن را به دام می‌اندازند. ابتلا به برخی بیماری‌ها، این مکانیسم‌های طبیعی را برهم می‌زنند که در اصطلاح به آن «نشت وریدی» می‌گوییم، یعنی خون وارد شده به آلت تناسلی در آن به دام نمی‌افتد و خارج می‌شود.»

این اورولوژیست در پایان با اشاره به اینکه مدت‌زمانی که باید رابطه جنسی کامل شود، به زمان موردنیاز طرفین بستگی دارد، گفت: «مردها خیلی زودتر از خانم‌ها به ارگاسم می‌رسند. یک خانم برای رسیدن به ارگاسم معمولاً نیاز به 15-10 دقیقه زمان با تحریکات کافی دارد و معمولاً برای رسیدن به ارگاسم، به دخول نیاز ندارند و از طرف دیگر با صرف دخول نیز به ارگاسم نمی‌رسند. قاعده بر این است که ابتدا همسر به ارگاسم برسد سپس مرد اقدام به برقراری رابطه واژینال بکند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha