در حالیکه آمار اولیه از کشته شدن 700 نفر بر اثر واژگونی قایق حامل پناهجویان حوالی آب های لیبی خبر می داد؛ آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد تایید کرد دست کم 800 تن در این حادثه جان باخته اند.

سلامت نیوز:در حالیکه آمار اولیه از کشته شدن 700 نفر بر اثر واژگونی قایق حامل پناهجویان حوالی آب های لیبی خبر می داد؛ آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد تایید کرد دست کم 800 تن در این حادثه جان باخته اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاتانیا، کارلوتا سامی سخنگوی کمیسیونر ارشد پناهندگان سازمان ملل متحد در ایتالیا گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده می توانیم بگوییم 800 نفر در این حادثه جان باخته اند.

این حادثه روز یکشنبه (30 فروردین) در کانال سیسیل در آب های جنوب ایتالیا و 60 مایلی شمال لیبی به وقوع پیوست.

بروز این فاجعه انسانی واکنش های فراوان مقامات اروپایی را در پی داشت و باعث شد وزرای امور خارجه و کشور اتحادیه اروپا، روز گذشته در لوکزامبورگ برای بررسی این حادثه نشست اضطراری برگزار کنند.

آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان از جمله مقام های اروپایی بود که با ابراز نگرانی شدید از وقوع چنین حوادثی تاکید کرد،اروپا باید برای جلوگیری از تکرارحوادثی از این دست و غرق شدن قایق های مهاجران اقدام کند.

برآورد شده است سالانه 150 هزار نفر از مهاجران و پناهندگان برای رسیدن به خاک اروپا، با قایق و کشتی های کوچک تلاش می کنند از دریای مدیترانه عبور کنند که این مساله با تشدید بحران در کشور لیبی تشدید شده است.

به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، طی سال گذشته میلادی بیش از سه هزار پناهجو و مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha