سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

در حاشیه این ٢ تصادف شایعه مرگ فرزاد حسنی و پسر امیر قلعه نوعی در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد

سلامت نیوز:در حاشیه این ٢ تصادف شایعه مرگ فرزاد حسنی و پسر امیر قلعه نوعی در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، «پورشه» و «بی‌ام‌و» سرنوشت مرگباری برای ٤ سرنشین خود رقم زدند. تصادف‌های وحشتناك گرانقیمت‌ترین خودروهای ایران در اتوبان همت و خیابان شریعتی، ٤ زن و مرد را به کام مرگ برد و ٢ مصدوم برجا گذاشت. در حاشیه این دو تصادف جداگانه، شایعه شد كه فرزاد حسنی مجری معروف صداوسیما و پسر امیر قلعه‌نوعی، در میان قربانیان این دو سانحه هستند. درست پس از تكذیب این شایعه‌ها، خبر رسید كه راننده خودروی بی‌ام‌او قهرمان اتومبیلرانی كشور بوده كه در این تصادف دلخراش جان خود را از دست داده است. هیچ‌کس باور ندارد حمیدرضا کمالی قهرمان کرجی اتومبیلرانی ایران به همراه ٣ دوستش قربانی یک تصادف رانندگی شوند.


عقربه‌ها ساعت ٤٨ دقیقه بامداد را نشان می‌داد که خودروی بی‌ام‌‌و مدل ٢٠١٠ با سقف کروک وارد بزرگراه همت شد. ٤ سرنشین خودرو با سرعت سرسام‌آوری یکی پس از دیگری ورودی‌های بزرگراه‌های شمالی و جنوبی را جا می‌گذاشتند که صدای ترمز مهیبی سکوت کم تردد بزرگراه را شکست. بامداد دوشنبه ٣١ فروردین‌ماه بود که خودروهای عبوری با سامانه ١٢٥ آتش‌نشانی تماس گرفتند و خبر از وقوع یک تصادف شدید و مرگبار در بزرگراه همت روی پل یادگار امام دادند. پس از دریافت خبر بلافاصله آژیر خطر ایستگاه آتش‌نشانی تهران به صدا درآمد و امدادگران راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که یک خودروی سواری بی‌ام‌‌و پس از انحراف از مسیر اصلی با گاردریل کنار بزرگراه برخورد کرده و پس از برخورد با یک پژو پرشیا که در این مسیر در حال حرکت بود برخورد و در لاین تندرو متوقف شده بود. خودرو به دلیل نامعلومی از مسیرش منحرف شده بود. در این حادثه به علت شدت برخورد، چهار سرنشین مرد از خودرو به بیرون پرتاب شده بودند که یکی از این چهار نفر از وسط لاین بزرگراه به وسط بزرگراه یادگار امام سقوط کرده بود.جلال ملكی در مورد این حادثه به خبرنگار «شهروند» گفت: «پس از اعلام این حادثه به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله ایستگاه ٢٥ سازمان آتش‌نشانی عازم محل حادثه شد. وقتی خودرو با گاردریل برخورد كرد و سرنشینان آن به بیرون پرتاب شدند، شدت این پرتاب به حدی بود كه یكی از سرنشینان از اتوبان همت به پایین پرتاب شد و روی اتوبان یادگار افتاد. این سرنشین به دلیل اینكه روی لاین كند اتوبان افتاده بود، هیچ خودرویی از روی وی رد نشد و او به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند. در این عملیات آتش‌نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول خود را به چهار سرنشین مصدوم رساندند که معلوم شد متاسفانه بر اثر شدت جراحات، دو نفر از این سرنشینان پس از معاینه امدادگران اورژانس در دم جان باخته‌اند. همزمان گروه دوم مصدوم پرتاب شده از خودرو را از وسط بزرگراه امام به بالای بزرگراه منتقل کردند و تحویل امدادگران اورژانس دادند. نیروهای عملیات پس از اجرای ایمن‌سازی‌های لازم و انتقال خودرو به قسمت امن بزرگراه و تحویل محل حادثه به عوامل راهور به ماموریت خود پایان دادند.»


مرگ ٣ سرنشین خودرو
در ادامه مهین علیپور روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در این رابطه به «شهروند» گفت: «اورژانس تهران در پی این حادثه وحشتناك سه دستگاه آمبولانس را عازم محل حادثه کرد. پس از تأیید مرگ دو نفر از سرنشینان، دو مصدوم دیگر بلافاصله به بیمارستان حضرت رسول منتقل شدند. تلاش پزشكان برای نجات جان یكی از این دو مصدوم بی‌نتیجه ماند و وی درحالی‌كه پیش از انتقال سی‌پی‌آر شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داد. مصدوم دیگر نیز حال وخیمی دارد و پزشكان درحال اقدامات برای نجات جان وی هستند. همه سرنشینان این خودرو بین ٢٥ تا ٣٥‌سال سن داشتند».


اسامی سرنشینان خودرو   بی‌ام‌‌و
درحالی‌که این حادثه به قاضی مدیرروستا بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران گزارش شد، تحقیقات خبرنگار «شهروند» از دادسرای جنایی تهران نشان می‌دهد که حمیدرضا کمالی ٣٥ساله قهرمان کلاس آزاد ایران، شاهین حسین‌آبادی ٣٦ساله، حمید چشمه ٢٨ساله و آرمین بخشی ٢٥ساله، ٤ سرنشین خودرو بی‌ام‌و بودند که ٣ سرنشین این خودرو در تصادف جان خود را از دست داده‌اند و تنها آرمین بخشی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) بستری است. تحقیقات برای روشن شدن زوایای این پرونده تصادف به دادسرای ناحیه ٣٢ ارجاع شد.خبر کوتاه و تکان‌دهنده بود. خبری که تا پیش از ظهر روز دوشنبه دستمایه شایعات در رابطه با هویت قربانیان حادثه در شبکه‌های اجتماعی شد. تا این‌که نام حمیدرضا کمالی (راننده کرجی) عضو تیم‌ملی اتومبیلرانی و قهرمان ‌سال گذشته کلاس آزاد ایران در میان قربانیان به چشم خورد.همه اینها در حالی بود كه از زمان انتشار این خبر، شایعه حضور فرزاد حسنی مجری معروف صداوسیما در بین قربانیان این تصادف خبر این حادثه را حاشیه‌ساز كرد. شایعه مرگ این مجری معروف در تصادف اتوبان همت باعث شد كه همه شماره تلفن این مجری معروف را بگیرند تا از احوال وی آگاه شوند. شنیدن صدای فرزاد حسنی پشت خط تلفن كافی بود تا شایعه بودن این خبر تأیید شود.


نظر کارشناسی پلیس در تصادف بی‌ام‌و
سرهنگ حسین عابدی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد این حادثه گفت: «این خودرو بی‌ام‌و که متاسفانه سرنشینان آن کمربند ایمنی خود را نبسته بودند، هنگام حرکت از مسیر خود منحرف شده و پس از برخورد با گاردریل یك سرنشین آن از دهانه پل به بزرگراه یادگار امام سقوط کرد.» جانشین رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دلیل پرتاب شدن سرنشینان خودرو به بیرون را نبستن کمربند ایمنی و نیز کروک بودن سقف وسیله نقلیه اعلام کرد و افزود: «پس از حضور عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مشخص شد که بی‌احتیاطی به علت عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه باعث بروز این حادثه
شده است.» درخصوص حادثه برای خودروی بی‌ام‌و نیز استفاده از کمربند ایمنی موضوع مهمی بود که سرنشینان آن را رعایت نکردند. همچنین کروک بودن (بدون سقف) عامل دیگری شد تا سرنشینان به بیرون پرتاب شوند. مدارک و علت بی‌احتیاطی راننده و سرنشینان جلو هنگام حرکت و دیگر جزییات این حادثه در حال بررسی است.»


تصادفی دلخراش با خودروی پورشه
ساعاتی از انتشار خبر این حادثه نگذشته بود كه حادثه دیگری روی شبکه‌های اجتماعی مخابره شد كه در آن یك خودروی پورشه با درخت برخورد كرده بود. درست ساعت ٤:٥٠ بامداد دیروز بود كه یك خودروی پورشه با دو سرنشین زن و مرد، در مسیر شمال به جنوب خیابان شریعتی نرسیده به پل صدر به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف و با جدول‌ها و درخت‌های کنار خیابان برخورد کرده و بعد از طی مسافتی در محل متوقف شده بود. بعد از این حادثه ایستگاه ۶ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد. هنگامی که آتش‌نشان‌ها به محل حادثه رسیدند دو سرنشین این خودرو که یک زن و مرد جوان بودند از خودرو بیرون بودند اما مشخص نبود که خود آنها نسبت به خروج از خودرو اقدام کرده‌اند یا شهروندان این کار را انجام داده‌اند. پس از معاینات لازم معلوم شد زن ۲۳ساله جان خود را از دست داد و مرد ٢١ساله نیز شدیداً دچار آسیب شد که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.


شایعه   مرگ پسر امیر قلعه‌نوعی
این حادثه در حالی رخ داد كه بلافاصله شایعه شد پسر امیر قلعه‌نوعی از مربیان فوتبال در این خودرو بوده و مصدوم شده است. ظاهرا پس از رسیدن ماموران به محل حادثه و با استعلامی که آنها از مرکز گرفتند، متوجه شدند که خودروی پورشه متعلق به هوتن قلعه‌نوعی، پسر سرمربی استقلال است. همین اتفاق باعث شد تا شایعه درگذشت پسر قلعه‌نوعی دهان به دهان بچرخد و در شبکه‌های مختلف اجتماعی منتشر شود اما بعد از آن مشخص شد كه هوتن قلعه‌نوعی در سلامت کامل به سر می‌برد و درواقع او خودروی خودش را به شخص دیگری فروخته بوده و چون هنوز کارهای نقل و انتقال سند را انجام نداده است، باعث شده تا این شایعه به وجود بیاید که فرد مصدوم پسر سرمربی استقلال است.


فرد فوت شده دوست صمیمی‌ام بود
هوتن قلعه‌نوعی پسر امیر قلعه‌‌نوعی پس از این شایعه اعلام كرد: «این حادثه برای من اتفاق نیفتاده و من سالم هستم؛ هر چند فرد فوت شده در سانحه تصادف دوست صمیمی‌ام بوده و از این ماجرا خیلی ناراحت هستم. ماشینی که تصادف کرده مدتی قبل برای من بود که آن را به دوست صمیمی‌ام فروخته بودم اما از آن‌جایی که خیلی‌ها می‌دانستند آن ماشین متعلق به من بوده، تصور کردند من در این تصادف بوده‌ام.» پسر قلعه‌نوعی در پایان گفت: «این ماشین یک پورشه زردرنگ بود که همان‌طور که گفتم خیلی‌ها آن را با من می‌شناختند. این‌طور که شنیده‌ام علت اصلی حادثه سرعت بالا بوده که باعث انحراف و چپ کردن ماشین و درنهایت منجر به فوت دوست صمیمی‌ام شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha