رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: آماری که در چند روز گذشته از رد صلاحیت نامزدهای هیات مدیره انتخابات نظام پزشکی منتشر شده، دقیق نیست و در مجموع صلاحیت حدود 5 درصد از 4 هزار و 700 نامزد نمایندگی هیات مدیره این سازمان - 210 نفر- احراز نشده است.

دکتر احمد نجابت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برخی از اظهارات به احتمال زیاد ناشی از محاسبه مواردی است که هیات اجرایی بر اساس بند "ه" قانون انتخابات ، نباید از برخی نامزدها ثبت نام می کرد.
وی وزارت اطلاعات ، دادگستری ،دانشگاههای علوم پزشکی و شعب سازمان نظام پزشکی را مراجع قانونی استعلام صلاحیت داوطلبان ذکر کرد و اظهار داشت: گرایش سیاسی افراد در تایید و عدم تایید صلاحیت آنان به هیچ وجه تاثیری نداشته است و نگاهی به نامزدهای تایید شده نشان می دهد ، نهاد نظارتی بر اساس قانون و مراجع قانونی استعلام عمل کرده و گرایشات سیاسی را در نظر نداشته است.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت : نگاه هیات نظارت در بخش احکام قضایی پزشکی آنقدر بسیط بوده است که میان مجازات های تعلیقی همکاران پزشک و مجازات های قابل اجرای آنان تفاوت قایل شدیم و آنها را به عنوان مستندی بر رد صلاحیت به حساب نیاورده ایم و اگر با این وسواسی که در تایید صلاحیت ها به خرج داده شده است باز عده قلیلی بخواهند با جوسازی اصل روند رسیدگی را مخدوش کنند، به رغم منع قانونی و شرعی می توانند خواستار مستندات شوند و با اطلاعی که بنده دارم کسی راضی نخواهد شد تا دلایل روشن رد صلاحیتش مطرح شود.

نجابت درمورد روند رسیدگی به صلاحیتها گفت: هیات های نظارت در شهرستانها نتیجه بررسی خود و عدم صلاحیت را به آن دسته از کسانی که صلاحیتشان احراز نشده اعلام کردند وجلسه رسیدگی به اعتراض رد صلاحیت شدگان نیزدر هیات مرکزی نظارت در هفته گذشته برگزار شد.
نجابت افزود: هنوز هم تلاش داریم بر اساس تفسیر بسیط قانون و در این جهت که حقی از کسی از ضایع نشود ، تعدادی از کسانی را که به علت تخلفات کوچکتر پزشکی رد صلاحیت شده اند ، مورد تایید قرار دهیم .

به گزارش ایرنا،رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد:در مورد" صلاحیت افراد " در این دوره از انتخابات ، نسبت به دوره قبل مسامحه بیشتری صورت گرفته است و تعداد اندک رد صلاحیت شدگان نسبت به دوره قبل این موضوع را اثبات می کند.
هیات مرکزی شامل هفت نفر " نماینده دادستان کل کشور " ، " نماینده وزارت کشور" ، " دو نماینده از کادر پزشکی به انتخاب وزیر بهداشت " و ‌" سه نماینده از مجلس شورای اسلامی " است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha