چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 14524

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت : سخنان یکی از مسوولان وزارت رفاه در خصوص ارایه لایحه ای برای کاهش سلب اختیارات سازمان نظام پزشکی به مجلس وجه قانونی ندارد و دولت و مجلس از آن استقبال نمی کنند.

دکتر شهاب الدین صدر  در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری قشرهای مختلف باعث کاهش تصدی گری دولت می شود.
وی اظهار داشت :اجرای قانون سازمان نظام پزشکی نمونه ای از جلب مشارکت و واگذاری امور به مردم است که طی یک انتخابات آزاد انجام می شود، اما شاهد این هستیم وزارتخانه های بهداشت و رفاه این قانون را بر نمی تابند و هر چند ماه یکبار مبارزه بی جهت را علیه اختیارات این سازمان ایجاد می کنند.
صدر ادامه داد: در این چهار سال گذشته طرح دو فوریتی در مجلس توسط این وزارتخانه ها برای کاهش سلب اختیارات نظام پزشکی شاهد بودیم و نتیجه ای نداشت .
وی تصریح کرد: به جای اینکه وزارتخانه های بهداشت و رفاه با کارشناسان حوزه سلامت برای رفع مشکلات سلامت تدبیر کنند و نارضایتی مردم از وضعیت بیمارستانها کاهش دهند با سازمان نظام پزشکی مقابله می کنند.
صدر با اشاره به اینکه این وزارتخانه ها در تلاش هستند مشکلات را متوجه آحاد جامعه پزشکی کنند، گفت :گروه پزشکی در خدمت بیماران بوده و برای ارتقای سلامت جامعه تلاش می کنند اگر دستگاههای اجرایی ناتوانی در مدیریت دارند کمبود اعتبارات و تقصیرات را بر جامعه پزشکی نیاندازند.
رییس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: ما به مسوولان دولت و مقامات ارشد دستگاههای اجرایی اعلام کردیم وزارت رفاه در حوزه تولیت سلامت نمی تواند این گونه تصمیم گیرنده باشد اگر تغییرات صورت گیرد باید وزارت بهداشت انجام دهد.
وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی قدیمی ترین نظام صنفی کشور است ، گفت : این سازمان 45سال قدمت فعالیت دارد و برای تنظیم رابطه پزشک و بیمار ، ساماندهی و حل مشکلات امور پزشکی تشکیل شده ، در سال 83قانون این سازمان به تصویب مجلس رسیده است و بر این اساس دایره مسوولیت ها و وظایف پزشکی بر عهده این سازمان است .
صدر، تحقق بخشیدن به اهداف اسلام در امور پزشکی ، مشارکت در جهت ارتقاء دانش پزشکی ،حفظ و حمایت از حقوق بیماران ،تنظیم روابط شاغلین حرف پزشکی در اجرای موازین و مقررات را از اهداف دیگر تشکیل این سازمان عنوان کرد.
وی در خصوص برگزاری انتخابات نظام پزشکی گفت :برای پنجمین دوره است که انتخابات نظام پزشکی برگزار می شود و حدود چهار هزار و 700نفر برای این انتخابات کاندید شده اند که از این تعداد 150نفر رد صلاحیت شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha