سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون مطابق با دغدغه همه اعضا تاکید شد تا مانند سال 93 همه منابع متوجه درمان نشود و لازم است به موضوع بهداشت و پیشگری در سال جاری توجه بیشتری شود.

لزوم تقدم موضوع پیشگیری و بهداشت بر درمان در سال 94

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون مطابق با دغدغه همه اعضا تاکید شد تا مانند سال 93 همه منابع متوجه درمان نشود و لازم است به موضوع بهداشت و پیشگری در سال جاری توجه بیشتری شود.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت٬ در تشریح  دستور کار روز گذشته (سه‌شنبه یکم اردیبهشت) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه های این معاونت ارائه شد. در این جلسه دکتر سیاری در خصوص سرانه بهداشت و توجه به حوزه پیشگیری و بهداشت در سال 94 توضیحاتی را مطرح کردند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به منابع مالی که مجلس در اختیار وزارت بهداشت٬درمان و آموزش قرار داده است و اینکه در سال 93 نیز در حوزه سلامت تحول اساسی ایجاد شده بود٬راهکارها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد در این جلسه بیان شد. همچنین نکاتی که مورد نقد خواص٬نخبگان و کارشناسان کمیسیون بهداشت بود نیز مطرح شد.

این نماینده در مجلس نهم افزود: با توجه به سند ابلاغی توجه همگان را جلب کردیم که باید در سال 94 پیشگیری و بهداشت مقدم بر درمان باشد. در زمینه نحوه عملکرد منابعی که حدود 10 هزار میلیارد است و در اختیار وزارت بهداشت٬درمان و آموزش قرار گرفته است٬نکاتی مطرح شد. همچنین در خصوص توجه به خانه های بهداشت در زمینه تامین و تجمیع نیروها و توجه به حوزه دندان پزشکی و حضور ثابت بیمه‌ها و پرداخت سرانه بیمه ها مباحثی مورد توجه واقع شد.

وی با بیان اینکه گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان قابل قبول و مناسب بود٬گفت: مطابق با دغدغه همه اعضای کمیسیون تاکید شد تا مانند سال 93 همه منابع  متوجه درمان نشود و لازم است به موضوع بهداشت و پیشگری در سال جاری توجه بیشتری شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه تمامی منابع این حوزه هم برای بخش درمان کافی نیست٬تاکید کرد: لازم است موضوعاتی چون پزشک خانواده و پیشگیری را دنبال کنیم تا در حوزه سلامت به شاخص‌هایی دست یابیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha