درحالی‌كه نگرانی‌ها در مورد خطر ابتلا به سرطان یا بیماری‌های دیگر در میان كودكانی كه از موبایل استفاده می‌كنند رو به افزایش است، فرانسه قصد اجرای قوانین جدیدی را دارد كه استفاده كودكان از موبایل را محدود و منع می‌كند.

بر اساس این قانون كه توسط ژان لوئی بورولو وزیر محیط زیست فرانسه اعلام شده است هرگونه تبلیغات این دستگاه برای كودكان زیر 12 سال ممنوع و همچنین فروش هرگونه گوشی موبایلی كه برای كودكان زیر 6 سال طراحی شده است نیز ممنوع می‌شود.
دولت فرانسه همچنین محدودیت‌هایی را در مورد تشعشعات گوشی‌های موبایل اعمال كرده و بر این اساس فروش هدفون به همراه گوشی‌ها اجباری می‌شود. تا استفاده كنندگان بتوانند با استفاده از آنها از قرار دادن مغرشان در خطر تشعشعات خودداری كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، این برنامه‌ها جدی ترین برنامه‌هایی است كه تا كنون توسط دولتی در جهان به اجرا در می‌آید و دقیقاً در مقابل موضع وزاری بریتانیا در مورد گزارشی است كه از 9 سال پیش تا كنون استفاده از موبایل برای افراد زیر 16 سال را مضر دانسته و خواستار عدم تبلیغ این صنعت برای این رده سنی شده بود. از آن زمان تا كنون میزان استفاده این رده سنی از موبایل 2 برابر شده است و 9 نفر از هر 10 فرد زیر 16 سال در بریتانیا دارای گوشی موبایل هستند.
تحقیقات پژوهشگران سوئدی نشان می‌دهد كه كودكان و نوجوانان 5 برابر بیشتر از سایر افراد در صورت استفاده از موبایل در خطر ابتلا به سرطان مغز قرار دارند كه باعث شده كارشناسان اپیدمی سرطان مغز را برای نوجوانان كنونی در آینده پیش بینی كنند.

وزارت فرانسه هم در این مورد هشدار داده كه هنوز اندام‌های كودكان در حال رشد است و سر كودكان كوچكتر بوده و قطر جمجمه آنان نیز كمتر است.
اجرای این قانون در فرانسه آخرین نمونه نگرانی‌های دولتی رو به افزایش در مورد خطرات تشعشات موبایل بر روی انسان‌ها و به ویژه كودكان است. در سپتامبر گذشته نیز پارلمان اروپا با 522 رأی موافق در برابر 16 رأی مخالف همه كشورهای عضو این اتحادیه را موظف كرد تا قوانین جدی‌تری را در رابطه با تشعشعات موبایل اجرا كنند.

وزارت بهداشت عمومی تورنتو هم به كودكان زیر 8 سال توصیه كرده كه تنها باید در مواقع اضطراری از موبایل استفاده كنند كه آن هم تنها محدود به 10 دقیقه است. وزارت بهداشت روسیه نیز اعلام كرده كه افراد زیر 18 سال نباید از موبایل استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha