چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 145250

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تکلیف قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری امسال باید روشن شود، گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با مشکل مالی روبروست.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تکلیف قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری امسال باید روشن شود، گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با مشکل مالی روبروست.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، درخصوص اجرا نشدن قانون تعرفه ‌گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: سالهاست که این قانون به تصویب مجلس رسیده اما هنوز برای اجرا با مشکل روبروست و مسئولان وزارت بهداشت هنوز تصمیمی برای اجرای تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری اقدام جدی انجام نداده اند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعرفه ‌گذاری خدمات پرستاری قانون 7 ساله است که هنوز اجرا نشده، گفت: اجرای این طرح به منابع مالی نیاز دارد. البته مجلس اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت در بودجه در سال گذشته در نظر گرفت که این اعتبارات بیشتر در محل طرح تحول سلامت هزینه شود.

این نماینده مردم با بیان اینکه بودجه حوزه سلامت در سال 94 افزایش چندانی نداشته است، گفت: ما در خصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری قوانین خوبی را در مجلس مصوب کردیم که باید تلاش شود این قوانین به درستی اجرا شود، البته در جلسه ای که در کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم، مسئولان به دنبال تأمین منابع منابع مالب برای اجرای این قانون است.

وی تصریح کرد: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه های درمانی مردم در بیمارستان های دولتی شاهد افزایش مراجعات مردمی به بیمارستان ها هستیم که این امر خود می تواند باعث افزایش حجم کاری پرستاران شود چرا که این قشر در صف اول خدمت رسانی به بیمار قرار دارند و لازم است حتی در افزایش نیروی انسانی پرستار اقداماتی از سوی وزارت بهداشت صورت پذیرد در غیر این صورت کمبود پرسنل پرستاری می تواند آسیب رسان باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha