چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

وزیر کشور گفت: در بودجه سال ۹۴ به موضوع حاشیه‌نشینی توجه‌ ویژه‌ای شده تا این مسئله سر و سامان یابد.

سلامت نیوز: وزیر کشور گفت: در بودجه سال ۹۴ به موضوع حاشیه‌نشینی توجه‌ ویژه‌ای شده تا این مسئله سر و سامان یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه هفتاد و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اهم برنامه‌های وزارت کشور برای ساماندهی بحث حاشیه‌نشینی گفت: در سال گذشته و در سفر هیات دولت به مشهد بحث حاشیه‌نشینی مطرح شد و دستورالعمل اصلی برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: گزارش‌های در همین زمینه از سوی وزارت کشور، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان محیط زیست ارائه شد و در جمع‌بندی، رسیدگی به این موضوع در اولویت کار قرار گرفت.

وزیر کشور تاکید کرد: در بودجه سال ۹۴ نیز به این موضوع توجه ویژه شده تا بحث حاشیه‌نشینی را سر و سامان بدهیم، چرا که این موضوع در شهرهای بزرگ به معضلی بدل شده و در بافت، کالبد شهر، مسائل اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین درباره ارائه گزارش به مجلس درباره پول‌های کثیف گفت: به عنوان وزیر کشور وظیفه دارم، هر زمان که مجلس از من دعوت کرد، برای ارائه توضیحات به آنجا بروم. خوشبختانه در این زمینه قانون پول‌شویی را داریم. با فعال کردن این قانون این مساله نیز مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم را برای حضور در مجلس دارم، افزود: مدارک و اسناد جمع‌آوری شده که برخی از این موارد را به مجلس ارائه خواهم داد و امیدوارم که مجلس کمک کند تا دولت  و قوه قضاییه در این عرصه موفق باشند.

وزیر کشور همچنین درباره تجمعات اعتراضی نیز گفت: برخی گروه‌ها که درخواست دارند با تجمع حرف خود را بیان کنند می‌توانند از وزارت کشور درخواست کرده تا مجوز قانونی داده شود. اگر این موضوع مورد موافقت وزارت کشور قرار بگیرد، اقدامات لازم نیز درباره برگزاری آن انجام خواهد شد اما وزارت کشور مصمم است؛ با تجمع و تظاهرات غیرقانونی برخورد کند، چرا که آن را به مصلحت جامعه و مردم نمی‌داند.

وی همچنین درباره ادامه اجرای طرح عفاف و حجاب در قالب گشت‌های حجاب و عفاف نیز گفت: در حقیقت این موضوع در راستای ارتقای امنیت و اخلاق عمومی است و نیروی انتظامی در این باره به قانون عمل می‌کند.

وی ادامه داد: اگر خود اقدامات برای برقراری امنیت اجتماعی موجب نارضایتی و تنش در جامعه شود، این موضوع ادامه پیدا نمی‌کند اما با توجه به تجربه‌ای که نیروی انتظامی در این باره داشته، به نظر می‌رسد که این موضوع رخ ندهد، چرا که  در سال گذشته ما موارد این چنینی نداشته‌ایم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha