یک آسیب شناس اجتماعی گفت: براساس پژوهش انجام شده توسط گروه اجتماعی بنیاد علوم رفتاری مشخص شد که ۳۰ درصد قاچاقچیان مواد مخدر، مسلح به سلاح سرد هستند.

سلامت نیوز: یک آسیب شناس اجتماعی گفت: براساس پژوهش انجام شده توسط گروه اجتماعی بنیاد علوم رفتاری مشخص شد که ۳۰ درصد قاچاقچیان مواد مخدر، مسلح به سلاح سرد هستند.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر افزود: بر اساس این پژوهش مرگ زنان در اثر اعتیاد در سال ۹۳ نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته که در این مدت آمار مرگ مردان معتاد ۳ درصد کاهش داشته است.

وی به مرگ ۲ هزار و۷۵۰ معتاد در سال گذشته و کشف ۵۵۵ تن انواع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از آنجا که خرده فروشان و معتادان در حاشیه بزرگراهها و دره های اطراف فرحزاد ،بزرگراه چمران و نیایش و یادگار امام، مسلح به گاز فلفل و سلاح سرد مانند چاقو و امثال آن هستند گاه برای بدست آوردن پول مواد مخدر، معتادان دیگر و یا عابران ضعیف را مورد هجوم قرار داده و زورگیری می کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روزانه ۱۱ معتاد در کشور به دلیل اعتیاد می میرند و ۳۰ درصد از جرایم خرد نظیر دله دزدی، دزدی وسایل خودرو و کفش دزدی از آپارتمان ها توسط معتادان انجام می شود، با توجه به سهولت دسترسی افراد به اقلامی نظیر اسپری های گاز فلفل که بسیار خطرناک است، باید نسبت به جمع آوری این افراد و کنترل اماکن و مراکز تجمع آنها توسط گشت های ثابت و سیار امنیت اجتماعی اینگونه مراکز و اماکن، تامین شود.

ابهری افزود: در سال جدید مافیای مواد مخدر با توجه به تلاش گسترده پلیس مبارزه با مواد مخدر به عرضه انواع آدامس و قرص های نشاط آور اقدام کرده که اقلام آن را گسترش خواهد داد و در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها و جوانان باید در اولویت رسانه ها و نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha