رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با نادرست خواندن برخی شایعات در مورد آلودگی آب اصفهان گفت: بیماری تب و اسهال شایع شده در تعدادی از شهرستانهای استان نوعی بیماری فصل گرماست.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با نادرست خواندن برخی شایعات در مورد آلودگی آب اصفهان گفت: بیماری تب و اسهال شایع شده در تعدادی از شهرستانهای استان نوعی بیماری فصل گرماست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در چند روز گذشته گزارشهایی از مبتلا شدن تعدادی از مردم در شهرستان های مختلف استان اصفهان از جمله اصفهان، سمیرم و شهرضا به بیماری تب، استفراغ و اسهال منتشر و در برخی از اخبار و مطالب بویژه در شبکه های اجتماعی دلیل آن، آلودگی آب عنوان شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: با نمونه گیری های انجام شده از آب آشامیدنی همه شهرستانهای استان، سالم بودن آن تایید شد.

دکتر غلامرضا اصغری با تاکید بر اینکه آب آشامیدنی استان اصفهان هیچ مشکلی ندارد، افزود: بیماری تب و اسهال مشاهده شده بیشتر به فصل تابستان و گرما مربوط است اما امسال زودتر از موعد همیشگی در اصفهان و همچنین استان همجوار یعنی چهارمحال و بختیاری شیوع پیدا کرده است.

وی بیشترین مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانهای استان بدلیل بیماری تب و اسهال در 48 ساعت گذشته بوده و تاکنون فقط از دو شهرستان گلپایگان و خوانسار گزارشی در این زمینه نداشته ایم.

وی با بیان اینکه نوع آلودگی در این بیماری مشخص شده است آن را دو نوع شامل اسهال آمیبی و شیگلوزیس یعنی بیماری ناشی از باکتری شیگلا اعلام و اضافه کرد: در حال بررسی چگونگی شیوع این بیماری در بین مردم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از دلایل احتمالی قوی برای شیوع این بیماری را مصرف میوه جات و سبزیجات بویژه سبزی های داخل خاک مانند کاهو و هویچ دانست و گفت: اگر این میوه ها به خوبی شستشو یا نگهداری نشود موجب بیماری خواهد شد.

اصغری یکی از دلایل آلودگی برخی سبزیجات را آبیاری آنها با پساب فاضلاب خواند و تصریح کرد: با این مشکل از سالهای گذشته بدلیل کم آبی و خشکسالی مواجه بوده ایم.

وی درباره نوع بیماری شایع شده نیز توضیح داد: این بیماری پس از سه تا چهار روز برطرف می شود و جای نگرانی ندارد اما درباره کودکان لازم است که آب بدن آنها تامین شود.

وی به مردم توصیه کرد که در مصرف مواد غذایی بویژه میوه و سبزی موارد بهداشتی را رعایت کرده و دست های خود را به خوبی بشویند.

در پی بروز نوعی بیماری میان شماری از اهالی شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان و مراجعه آنان به مراکز درمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز منشاء این بیماری را آب آشامیدنی این خطه ندانست.

حسین خاکباز افزود: مشکل بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ارتباطی با آب شرب نداشته و بیماری شیگلوزیس تشخیص اولیه پزشکان است.

بحث آبیاری محصولات کشاورزی بویژه سبزیجات با پساب فاضلاب در استان اصفهان بویژه در مناطق شرقی کلانشهر اصفهان مطرح است و مسئولان بارها بر برخورد و نظارت بر این موضوع تاکید کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha