رئیس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت که عهده دار و تعیین‌کننده میزان سهمیه مواد غذایی کالا برگی در کشور است، در شش ماهه اخیر توانسته 10 درصد از توزیع روغن جامد کالا برگی را کاهش دهد.

دکتر پریسا ترابی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت موجود و لزوم کنار گذاشتن روغن جامد کالا برگی در کشور افزود: این برنامه نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد و ما پیش بینی می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم، سالانه 10 درصد از سهمیه روغن جامد را کاهش دهیم.

وی با اشاره به این که بررسی‌ها نشان داده تولید و توزیع روغن جامد در سال گذشته 60 درصد در برابر 40 درصد روغن مایع در سهمیه‌های یارانه‌ای بوده است؛ ادامه داد: توزیع این کالا در شش ماه اول سال جاری به 50 درصد رسیده است و خوشبختانه وزارت بازرگانی توانسته روغن کالا برگی جامد را در مدت شش ماه، 10 درصد کاهش دهد.

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: امیدواریم با این فرهنگ سازی که در جامعه برای کاهش و جایگزینی روغن‌های جامد با مایع معمولی و مایع سرخ کردنی صورت گرفته بسیاری از مشکلات سوء تغذیه كشور در این حوزه برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha