چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 145271

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه اعتبار یک ساله دفترچه بیمه شدگان همگانی که اردیبهشت ماه سال گذشته دفترچه بیمه خود را دریافت کرده‌اند به پایان رسیده است، گفت: تمدید دفاتر بیمه سلامت و اعتبار بخشی در سامانه به مدت یک سال از طریق اعلام به موسسات طرف قرارداد در استان‌ها بدون تعویض دفاتر و با اعلام عمومی قابل اجراست.

سلامت نیوز: مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه اعتبار یک ساله دفترچه بیمه شدگان همگانی که اردیبهشت ماه سال گذشته دفترچه بیمه خود را دریافت کرده‌اند به پایان رسیده است، گفت: تمدید دفاتر بیمه سلامت و اعتبار بخشی در سامانه به مدت یک سال از طریق اعلام به موسسات طرف قرارداد در استان‌ها بدون تعویض دفاتر و با اعلام عمومی قابل اجراست.

مهدی میرشاه‌ولد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: همچنین بر این اساس تمامی دفترچه بیمه‌های صادر شده در سال ۱۳۹۳ که اعتبار آنها در سال جاری به اتمام می‌رسد در صورت دارا بودن برگه سفید، تا آخرین برگ و حداکثر به مدت یک سال از اتمام اعتبار، قابل استفاده خواهند بود. در واقع تمدید اعتبار به صورت متمرکز و از طریق ستاد سازمان در سامانه انجام می‌گیرد.

به گفته وی لازم است؛ برای بیمه شدگانی که در سال ۹۴ علاوه بر اتمام اعتبار دفاتر، نسخ دفترچه‌هایشان نیز به پایان می‌رسد، دفاتر جدید با اعتبار یکساله از تاریخ اعتبار دفاتر قبلی، با انجام فرآیند تمدید صادر می‌شود.

میرشاه ‌ولد ادامه داد: بر این اساس بیمه شدگانی که نسخ دفترچه هایشان به اتمام رسیده با در دست داشتن دفترچه و کارت شناسایی معتبر به کلیه دفاتر پیشخوان دولتی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت مراجعه و دفترچه‌های جدیدشان را دریافت کنند. بیمه شدگان تنها باید ۱۰۰۰ تومان بابت صدور مجدد بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha