توی خاطرات تان به گذشته برگردید، قبل ترها کنار ساحل دریاها و توی رودخانه ها و وسط جنگل ها به اندازه حالا زباله بود؟ اگر با خودروی شخصی خودتان سفر کرده باشید حتما انبوه زباله های پلاستیکی را توی دشت های اطراف جاده یا روی کوه و تپه دیده اید.

سلامت نیوز:توی خاطرات تان به گذشته برگردید، قبل ترها کنار ساحل دریاها و توی رودخانه ها و وسط جنگل ها به اندازه حالا زباله بود؟ اگر با خودروی شخصی خودتان سفر کرده باشید حتما انبوه زباله های پلاستیکی را توی دشت های اطراف جاده یا روی کوه و تپه دیده اید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،قضیه به همین جا ختم نمی شود. خیلی از زباله هایی که ما بی محابا در طبیعت رها می کنیم غذای پرندگان و حیواناتی می شود که فکر می کنند طعمه یا غذایی پیدا کرده اند. سر بطری یا یک بسته بندی کوچک پلاستیکی یا چیزهای دیگر به آسانی باعث مرگ تعداد زیادی از پرندگان و حیوانات می شود. اگر تا دیروز این یک تصویر از آینده ای دور بود که انسان های بعد از ما دچار کمبود منابع حیاتی برای ادامه زندگی شان می شوند اکنون در زمانی قرار داریم که این آینده دور سهم فرزندان ما خواهد شد. شاید برای تان جالب باشد که بدانید وسایل روزمره ای که از آن استفاده می کنید چه قدر در طبیعت باقی می مانند تا تجزیه شوند؟

* طبیعت دو سال برای تجزیه یک عدد سیگار فیلتردار زمان نیاز دارد.

* برای یک بطری پلاستیکی رها شده در آب حداقل به چهار قرن زمان نیاز است تا به طور کامل از زمین محو شود.

* طبیعت نیم قرن برای تجزیه یک کیسه زباله نیاز دارد.
اگر می خواهید سهم کوچکی در نگهداری منابع زمین و حفاظت از طبیعت داشته باشید چند پیشنهاد ساده برای تان داریم:

نوشیدنی را در لیوان شیشه ای بنوشید، تا جایی که برای تان امکان دارد از لوازم یک بار مصرف استفاده نکنید. لوازم یک بار مصرف یکی از بدترین و دیرتجزیه پذیرترین نوع پلاستیک ها هستند. ظروف و لوازم کاغذی جدید هم گزینه خوبی برای جایگزینی محصولات یک بار مصرف هستند.

برای خریدهایتان نایلون و کیسه پلاستیکی درخواست نکنید. سعی کنید یک ساک بزرگ پارچه ای به همراه داشته باشید تا از آن برای خریدهای تان استفاده کنید.

روی میز محل کار یا در خودروی شخصی تان یک قاشق و چنگال فلزی یا چوبی داشته باشید تا مدام از نوع پلاستیکی اش استفاده نکنید.

اسباب بازی های چوبی بهترین نوع اسباب بازی ها هستند.

بشقاب های واقعی خیلی کارآمدتر هستند، برای خودتان یک بشقاب غیرپلاستیکی تهیه کنید.

ظرف های مربا برای نگهداری غذا یا حبوبات و چیزهایی از این قبیل خیلی به درد بخور است.

برای استفاده کمتر از کیسه زباله، آشغال هایتان را کمپوست کنید.

تا جایی که امکان دارد مواد غذایی را بخرید که در شیشه یا کاغذ بسته بندی شده اند نه در پلاستیک.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha