بازهم موضوع تنبیه دانش آموز خبرساز شد، این بار اما در همدان. موضوع تنبیه دانش آموز دختر ابتدایی دیروز در حالی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و از مسئولان آموزش و پرورش این سؤال را داشتند که چه زمانی خشونت از مدارس کشور برچیده می‌شود.

سلامت نیوز:بازهم موضوع تنبیه دانش آموز خبرساز شد، این بار اما در همدان. موضوع تنبیه دانش آموز دختر ابتدایی دیروز در حالی  روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت  که بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز  نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و از مسئولان آموزش و پرورش این سؤال را داشتند که چه زمانی خشونت از مدارس کشور برچیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،دیروز عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان تنبیه بدنی دانش آموز دختر پایه پنجم دبستان را از سوی آموزگارش مطرح کرد  و در این باره گفت: «این موضوع درحال بررسی است و معلم خاطی تا بررسی کامل حادثه از کار معلق شد. برای رسیدن به واقعیت موضوع باید از تمام دانش آموزان کلاس پرس و جو شود و اگر محرز شد که معلم خاطی است وی را به مراجع قانونی خواهیم سپرد.» موضوعی که این روزها بیشتر به چشم می‌آید تنبیه بدنی دانش آموزان در مناطق محروم و روستایی است.در طول یک سال گذشته چند خبر مهم درخصوص تنبیه بدنی دانش‌آموزان منتشر شد.علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش چندی پیش در این باره به خبرنگار ایران گفت: «طبق آیین‌نامه مصوب شورای آموزش و پرورش تنبیه بدنی جرم است و به هیچ جهت مورد تأیید ما نیست، فقط توجه کنید که هم‌اکنون بیش از 630 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد و با این حجم وسیع از دانش‌آموز ممکن است یک همکار فرهنگی به دلایل مختلف رفتار خشونت‌آمیزی هم انجام دهد، ما هم این موضوع را قبول داریم و ابتدا هم گفتم جرم است. یک مورد هم نباید باشد، اما در گستره 630 هزار کلاس درس نمی‌توانیم کتمان کنیم؛ این موارد هم اتفاق می‌افتد.»


وی افزود: «نه تنها در بحث تنبیه بدنی، بلکه هر معلمی که نسبت به وظایف خودش تخلف کند دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری داریم و در آنجا به این موارد رسیدگی می‌کنیم. هم‌اکنون پرونده چند معلم متخلف در دادگاه تخلفات اداری مفتوح است و در حال رسیدگی به تخلفاتشان هستیم؛ براحتی از برخی موضوعات نمی‌توانیم بگذریم.» همچنین حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار «ایران» گفت: «تنبیه بدنی دانش‌آموز جرم است و تنبیه به نوعی کودک‌آزاری و از سوی دیگر جرم عمومی محسوب می‌شود. ما تنبیه بدنی دانش‌آموزان را حرکت قرون وسطایی می‌دانیم که هیچ تطابقی با تربیت ایرانی اسلامی ندارد.»


وی تأکید کرد: «کمیته مقابله با تنبیه بدنی و آموزش معلمان در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است و این کمیته تمامی تخلفات معلمان را مورد بررسی قرار می‌دهد.این یک قانون است  و ما آیین نامه لازم را به مدارس کشور هم فرستاده‌ایم و هم اکنون نیز معلمانی که نسبت به دانش آموزان بدرفتاری کرده‌اند،  پرونده‌هایشان در این کمیته در حال بررسی است و از کار معلمی هم معلق شده‌اند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha